Torsdag 11 oktober

idag skriver jag min blogg tidigt, för ikväll ska jag bara njuta av tystnaden och ensamheten. Mina barn har åkt bort med sin pappa över helgen och Göran jobbar em. Jag är inte bortskämd med att ha det lugnt hemma och jag ska ta tillfället iakt och verkligen koppla av.

Vill också sända en krya på dig tanke till Maggan som ligger på sjukhus, hoppas att du sköter om dig och att du snart känner dig så pass pigg att du kan åka hem.

Det blev en kort dag för mig på vfu:n, hade en tid att passa och glömde totalt bort att önska både Erica och Ingela en trevlig helg, det blev lite stressigt och jag var i helt andra tankar. Jag har idag fått äran att läsa en bok som en elev har gjort, boken heter Max blir skadad, den är väldigt fint gjord och eleven själv har nog planer på att ge den till biblioteket, vilken härlig tanke, det skulle vara trevligt att göra en form av utställning med barns berättelser och sagor, jag tror att många äldre skulle uppskatta det.

Jag har passat på att städa i Robins rum och kasta bort lite skräp och annat som han envist sparat, ex tomma yoghurt flaskor, papperbitar, gamla tuggummin och allt annat mellan himmel och jord. Jag tänkte även ta en dust i Hugos rum, han har rätt mycke leksaker som han inte använder och dom kan man lika gärna plocka undan ett tag.
Har även hunnit säga hej som snabbast till Göran, vi hinner ju aldrig träffas de veckorna som han arbetar eftermiddag, jag sover när han kommer hem och jag stiger upp och åker medans han sover.. Men jag hann se min snygging som dessutom har klippt sig och det blev lika bra som vanligt.

En tjej från PT har ringt mig, hon hade några frågor som hon ville ha svar på kring boken, varför jag nominerade Eva, hur hon har påverkat mig med mera. Det skulle bli en liten notis i pitan, ingen stor bild av mig:(

Nä, nu måste jag ta och börja njuta på allvar, det ska jag göra i soffan

kramelikram

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Men hjälp vad ÄÄÄÄÄR det för bok???
Blir såååå nyfiken???
Kanske känner jag värsta kändisen?????
;)
Kram o gonatt från mig!!

2007-10-11 @ 20:13:36
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0