21 april, härligt väder och

många små notiser, en liten uppdatering om vad som skett, sker och kommer att ske. Har alltså ej gett upp bloggen, men att ta sig in på självblogg sidan är en hel vetenskap, det går inte alls när man vill, den går ej att logga in på och hälften av gångerna så "tappas" allt man skrivit och man står där utan allt. Ska nu göra ett nytt försök för att återfå kontakten med omvärlden.

Lilla räkan mår bra, den växer och övar inför kommande lets dance, jag uppfattar rörelserna som en blandning mellan rumba, salsa och tango.. Efter senaste ultraljudsbilderna så vågar vi nu njuta av graviditeten och längtan efter räkans ankomst. Allt är bra med oss och jag hoppas att det får förbli så.

Jesse har börjat spela fotboll igen och det går super bra för honom, skolan går också bra och stoltheten lyser i ögonen på honom när han berättar om sina resultat efter prov och föredrag.

I torsdags ringde han och vill att vi skulle komma efter honom på träningen, han hade nickat efter en boll och en annan sparkade efter samma boll, vilket resulterade i en smäll, Jens huvud och motspelarens fot, huvudet var mjukare och fick ta smällen. Vi åkte till akuten med Göran efter oss på moppen, en härlig syn, han blir som 15 på nytt. Vi prioriterades före i kön och fick komma in snabbt, en sköterska tvättade rent och himlade med ögonen åt mig, ville ej att vi skulle "låtsas" att såret var lika stort som det var. Nu i efterhand måste jag få berömma jens, såret var rejält djupt, riktigt riktigt djupt och doktorn trodde att det rent var en dobb från fotbollskon som orsakat det djupa jacket. Fem stygn pryderna nu hans söta huvud och han har precis börjat sin ärrsamling, manligt tycker han själv. Det var en väldigt stolt pappa (över att hans son inte viker undan i närkamper) som också var med bitvisunder akutbesöket, men han åkte hem till resterande barn.

image310

#################################################################################

Vill även skicka en lyckönskning till Ingela som ska opereras i veckan, vi håller tummarna för att allt ska gå bra, vi ses så snart du orkar.



##################################################################################

Själv håller jag på att måla om element, en pillergöra som passar mig bra, sen luktar ju färgen helt suveränt gott, vitt och fint blir det. Skola imorgon och på torsdag, ska göra fler fågelbad i keramik som ska brännas och sen bli dekortaion ute. En fin vän på skolan har tecknat denna, syns det vem det är?

image311

Nu ska jag måla vidare,,,, ses

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Hej... Oj så saknad du har varit!
& Vilket fint porträtt av dig!!!
Superbönan ;)

Skönt att höra att ni mår bra....men jack i pannan var lite läskigt.......=(

Vi ses på dagge!!!!

2008-04-21 @ 19:12:25
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: jessica

Åh vilken härlig bild av dig måste jag säga hela du kommer fram just den energin som jag ser hos dig lysa igenom. Helt perfekt!

2008-04-23 @ 19:02:23
URL: http://www.clubinsomnia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0