Så där ja...

Ett stort grattis till Hanna i London som fyller 32 år idag, hipp hipp hurra. Ett paket kommer med posten när du fått din nya adress.
Grattis hälsningar från Munksund


Nu har jag och lillHugo vart på Kvantum och handlat inför kommande helg, skönt att handla när det inte är så många andra som ska handla samtidigt. På dietistens råd har jag gjort en sortspizza sallad med lag som ska hålla ca en vecka i kylen. Den smakade bra, lite syrlig och smakrik. Hugo har fått diagnos på sjukan han har nu haft i över en veckas tid,,, övreluftvägsinfektion, ett virus som ska självläka, men som kan stanna länge länge. Han har ont i ögonen och är väldigt ljuskänslig.

Helgen har gått i de sjukas tecken och kalas och middag blev framflyttad till kommande helg. Robin var på skolan igår efter 13 dagars feber, kraxande och ond hals, Göran har börjat om att snurvla och kraxa. Jonas och Jens kom i måndags, en härlig syn att se när Jonas & Robin ser varandra efter en veckas frånvaro. Jens har fått våran dator och håller mest på att chatta och besöka olika sportsajter. Igår kom vår nya dator och jag njuter, allt funkar(än)., många härliga program som föll mig i smaken finns det och inte nog med det, ljudet är helt suveränt och typsnitten på text är WOW(många olika roliga stilar).

Jag längtar till skolan, men jag får dåligt samvete av att lämna Göran hemma med Hugo, Göran behövs på sitt jobb, många är sjuka. Får ta igen detta och hoppas att vi får vara friska resten av terminen.

Räkan har börjat buggkurs där inne i magen, kursen brukar starta vid sänggående och pågå ett bra tag. Härligt att känna rörelser och att inse att det faktiskt lever något inom mig. Börjar smått tillåta mig att längta efter att bli mamma, men vågar inte hoppas för mycket än. Ska på ultraljud igen till veckan, då ska även pappa Göran följa med, för att själv få se att allt ät ok.

Igår hade vi besök av två brunbrända och stiliga resenärer, de berättade om resan och nu måste jag tillägga:
Birgitta och Tage, om ni vill får ni adoptera mig lagom till nästa resa, varför inte till Thailand igen. Jag lovar att vara snäll och sköta mig själv=)
Presenter fick vi också, en slags foppatoffel som var jätte skön, en orkidee utskuren från en vanlig tvål, en väldigt häftig väska, ovanlig modell och passar bra till sommaren. Göran fick två t-shirtar en Billabong och en från thaiboxning som grabbarna på resan besökte. Tusen tackimage304

Dagens hissning: att vi närmar oss sommaren med stormsteg

Dagens dissning: Piteå kommun som inte ser till att komma och ta bort all snö som "den som plogat i vinter" lämnat på vägen utanför. Vi får ca tre meter längre tomt när snön kommer, vilket innebär en massa vatten på infarten som dessutom ligger lägre ner än vägen. Taskig vägplanering, tänkte nog att vägen ska vara lägre ner än tomterna, men vi har nog samma problem flera på gatan. Blää

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej vännen! Du har helt rätt ang. varför jag ska vara ledig på lördag... =) =) Tack! för att du jobbar för mig! Ska ha STORA plånboken med mig ifall man ramlar över nåt att handla (hahaha... risken är liten att det inte skulle finnas nåt man vill ha)Ha det bra, kram

2008-04-03 @ 17:32:18
URL: http://jeaste.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag tackar allra odmjukast for det. :-)
Har packas det for fulla muggar for imorgon gar flytten av stapeln. Vi haller tummarna att allt gar smidigt.
Har hittat en hel del fina klader som Räkan garna kan fa, fina overaller, mysiga bebisfiltar och annat fint som bara ligger. Man inser verkligen hur mycket man har nar det ar dags att flytta.
Kram till er alla fran oss alla.

2008-04-03 @ 23:53:14
Postat av: Birgitta & Tage

Ja du Linda,lite sent att adoptera nu hi hi hiii.
Men roligt att du vill ha oss till( föräldrar)....
Ha det gott,sköt om er.

2008-04-04 @ 16:35:59
Postat av: jag själv!

man blir ju lite avis på Helena då och då;) fast jag är rätt nöjd med mina egna föräldrar också så klart.

2008-04-04 @ 18:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0