Vi börjar med tisdag

Nu är vi åter i vårt hem efter ett par dagars vift. Vi åkte ju som sagt var till stugan i tisdags, packningen var stor, konstigt nog släpar vi ALLTID med oss en massa "bra att ha grejor", till och med släpet var lastat. Gräset hade vuxit rejält, usch, men fint blev det efter många timmars slit med gräsklippare. Vi grillade goda kotletter och njöt av sommaren och den vackra utsikten, bara ett fel MYGG; BRÄMS & KNOTT.. Ska köpa med oss rejält med radar nästa stugvisit. Vi tog båten och åkte ut på sjön, en icke allt för uppskattad båttur i allas ögon,, men Robin var nöjd, han hade med sitt nya kastspö och svingade som aldrig förr, den som däremot fick fisk det var Göran som på säker hand drog in mini abborre efter abborre, de var alldeles för små för att bli till mat, så de fick komma tillbaka i träsket. - men passa er nästa sommar=)

           

På kvällen gick vi upp till bror med familj, där bjöds vi på kladdkaka och kaffe. Jag fick min present i efterskott och gissa om jag blev glad,,, ytterligare presentkort på kontorsteknik i Älvsbyn,, där finns det mycket för en pysslare som mig! Tusen tack David, Jenny, Gunnar & Hilda.

Natten som skulle bli så mysig förvandlades till något helt annat, när klockan var tio över ett på natten gav vi upp, packade bilen och åkte hem. Hela stugan var som ett terrarium, varmt, klibbigt, blött, fuktigt, kylen arbetade för fullt och gav ifrån sig oljud, fast vi hade fönstren öppna kom ingen vind in, inte ens minsta vindpust. Det kände skönt att få krypa ner i sin perfekta säng hemma. Med facit i hand så skulle vi tagit med oss någon bordsfläkt hemmifrån.

Onsdag, rätt trötta efter nattens bravader men fulla av längtan efter vad som komma skall: Den årliga stugfesten hos pappa & Inger, en mysig tillställning där vi som gäster har full pension, med mat, service och dryck. David med familj har md sig husvagn och vi Bäcklinare sover i sovstugan(måtte inte fukten ha hittat dit med!)
Innan vi åkte ut till Högsböle hälsade vi på hos de nyhemkomna på Hamnplan, Johan och Helena . De kom hem från London tisdagskväll och åker i kväll till Turkiet. De hade fullt upp med att ordna allt inför resan, så som häst, packning och tvättning. Även där fick jag en present i efterskott, en svart marimekko kanna, precis den som jag önskat mig,,,, tusen tusen tack för den fina Helena & Johan med barn, den står redan i kylen med citronvatten. På bilden nedan syns också pärmen jag investerat i för att kunna hålla ordning på quickutz grejjset.

   

Väl på plats hos morfar & Inger gick vi ner till båthamnen för att kika på båtar. Jag passade på att ta några bilder på pojkarna, något de håller på att vara svårflirtade till att ställa upp på. När David med familj sen också kom på plats så var det maten som hade högsta prioritering. Skriver sen inte mer, bilderna får berätta själva. Men vi hade en underbart trevlig kväll och vi tackar alla för gott sällskap.

            
                  

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha.. måste småle när jag läser om erat stugbesök. Bättre lycka nästa gång. Du har fått en utmärkelse- titta in hos mig så får du se! =)

2008-08-02 @ 22:27:25
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Karina

Så roligt att du lägger ut så många fina bilder. Ni ser ut att ha haft en härlig dag i hos Kent och Inger.

2008-08-03 @ 20:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0