Fredag, en skapande dag.

En dag på skolan, intressant och givande, många härliga ideer och tankar byts och mina inre syner inför det jag ska skapa ser såååå himla bra ut. Men när det väl kommer till kritan blir det inte alls så som jag tänkt mig,,,,, VARFÖR?
     

Alltså, vi skulle tillverka en egen människa i valfritt format, menar ej storleksmässigt utan en människobild enligt hur man själv vill och kan tolka den. Jag såg en inre syn så fint och läckert det skulle bli om min gubbe stod på händer och i en yoga position,,,,, hmmm. Att arbeta med papier mache är inte min starka sida, kladd och lim, stora papperbitar som inte alls vill på plats lika slätt som jag vill, får väl skylla på att det är väl en si så där 20 år sedan jag senast använde mig av denna teknik,,, mellanstadiet eller något sånt!
Råkar man se till bordgrannens skapelse då vill man helst bara klipa sönder sitt egna verk,, varför blir alla andras så himla bra?
Vad gör jag för fel, tänkte också ut vilka färger som skulle passa och det såg hyfsat ut- dvs innan det hamnade på gubben då!
När jag kom hem med figuren gav jag den till Hugo,,, som frågade vad det var. Jag berättade och sa sen varsegod, du får ha den i ditt rum. Han svarar -vajpöj/varför?
Tacksamma barn man har.

Nå, huvudsaken är väl att jag har det roligt och jag är väldigt intresserad av just bildämnet.

Nästa grej, vi gick på teknikens hus för att se på en utställning och låta oss inspireras av den till kommande lektion, då vi ska ha skapat något av det vi sett. Bara det att jag vet inte vad jag såg, vad hörde till utställningen, och vad var det för saker,,, vad skulle man se?
Frågorna är många, jag är ingen sån där super kulturell sak som direkt kan se konst och njuta av det, för mig måste det gärna finnas en förklaring, både vad det är och varför. Men jag känner mig skit dum när de flesta andra verkar se konsten i det hela,,,,, så jag låtsas hänga på jag med! Funkar skit bra(än  i alla fall.)

     

Ikväll har Jens lag spelat mot mitt förra hemmalag, Tväråsel.... men det var en av det hårdaste matcher jag sett. Wibax vann med 11-1 och under matchens gång var det tuffa Älvsbygrabbar som manglade ner wibax spelare och skrek div glåpord. Men det jag hajjade till mest över var,,, en av de mest omtalade förskolepedagogerna i Ä-byn, duktig, ambitiös och framför allt super bra med barn,,, spelade med,,, och han var argast och råast av dem alla, han slog sin klubba över magen på en spelare,, och jag råkade höra mig själv skrika rakt ut och högt ------ (jag är inte den som brukar skrika bara så där) men jag blev så arg, har man det där humöret kanske man borde tänka på att sluta spela innebandy och kanske satsa på Bingolotta ensam hemma.

Dagens dissning går alltså till nummer 21, fult spel, fula ord och ful attityd mot sporten! skärpning.

Dagens hissning går till låten No one med Alicia Keys, härlig takt och skönt dunk, helt enkelt en bra låt.

 see you soon!


Kommentarer
Postat av: jessica

Vilken underbar sida du har, du är verkligen kreativ och färglad och man blir glad över din sida måste jag säga =)

Däremot måste jag säga att din gubbe blev hur cool som hellst =)

ha en fin dag, ses på torsdag

2008-02-20 @ 10:28:20
Postat av: mig själv!

tack jessica, jo det gör mig också glad,, ja vi ses,absolut// Linda

2008-02-20 @ 11:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0