Lördag på en söndag, & melodifestival!

 Kom egentligen aldrig fram till något vettigt angående beslutsfattningen om vilka bidrag som får vara med och icke. Grundar allt detta efter att ha lyssnat på gårdagens delomgång. Nämner inga låtnamn eller artister, bara ifågasätter starkt hur en del låtar ens får framföras i en melodifestival. En melodifestival är för mig schlagers, en bra låt som ska pressentera vårt Sverige i en större tävling. Nå, vidare, Carolas låt var bra, kanske kvällens bästa, men ändå kändes det som bra när det inte gick vidare dirket till Globen utan hamnade i andra chansen.

Schlagers man minns.....

        

för att bara nämna några..... Bra vibrationer, Tusen och en natt, Diggi loo, Vindarna viskar mitt namn.

Annars var vi hos min bror med familj igår, vi åt pizza och disskuterade musik, fast utan framgång. David frågade oss om Robin har prövat spela något instrument, vilket vi svarade nej på. Han har inget intresse och vill nog inte ens pröva, sa vi.
Davids hopp var nog att Robin ska vara en sån där med asperger som kan spela på gehör, utan att ens ha lärt sig. Ca 15 minuter senare hör vi någon spela smoke on the water på Davids synt,, alla vi vuxna wowade och jag trodde det var Gunnar, David son. Men döm om min förvåning när det visade sig vara Robin, min son. Han kan ju!
David blev eld och lågor och skyndade dit, då tappade Robin intresset och slutade spela... Han går ej att tvinga som sagt var=)

Hugo och Gunnar lekte och roade sig mest hela kvällen.  Hilda bjöd på imponerande så kallade "dödsdanser", när hon är trött är hon vingligare än en fyllgubbe, och hon föll på många sätt, snubblade och dök.. som bara Hilda kan!
 Faster prinsessHilda=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0