Helgsammanfattning

Vi börjar med fredag, en rätt trevlig dag,  förutom att Göran hostar och kraxar( han var rätt billig på marknaden). Han är precis så som mannen i förkylningsreklamen,,, sjukast i världen.
Robin var på badet en snabbis, vi tog med Hugo och handlade godis och lite mat. Kvällen spenderade vi hemma i lugn och ro, kikade på Let`s dance och Mr & Mrs Smith, sen sov vi gott.

Lördag, start med frukost och påklädda vid 9, men vad skulle vi göra? Efter ett tags fundering åkte vi till Luleå och Storheden närmare bestämt, där fyndade Göran diverse saker på Biltema och jag & Barnen på Djurmagasinet, inga djur dock, men mat åt alla våra djur. Toy`s are us, visade sig innehålla mer Älvsbybor än leksaker, Janette med barn & mor, Andreas med sambo och många fler. Vi hade följeslag av David, Jenny & barnen, så vi bestämde oss för att åka in till stan och äta. Exotic fick äran av så fina gäster... påvar av olika dimensioner!

           

Ett besök vi sent skall glömma,,, men tack å lov,, allt höll!

Efter maten frågade vi Gunnar om han ville komma och sova hos Hugo,,, och japp, det ville han. En snabbhandling på Willys och sen bar det av mot Piteå. Barnen lekte och var super snälla hela kvällen. Vid nio somnade småkusinerna och har sovit ändå till åtta nu i morse. Robin såg melodifestivalen med oss, vilket var himla trevligt. Annars vill han mest bara vara ifred på sitt rum. Det blev tack och lov en rätt bra låt som gick vidare, jag hade ingen direkt favorit, men jag hade tre låtar jag inte alls ville skulle komma vidare till Belgrad. En shlager ska för mig säga - klick!
på en gång, den ska gå att minnas och man ska gärna kunna tralla med. Men å andra sidan är Melodifestivalen inte längre vad den brukade vara,, å jag är väl för omodern för att fatta.

Nu till natten, nämner inga mer intima delar,, men när Göran tillslut vid halv tre snåret erbjöd sig att gå ner och sova... jublade jag inombords. Jag kunde pusta ut, hade legat och vart orolig att han skulle väcka barnen. Men han har en jäkla eländes skrällhosta,, det gör ont i mig bara jag hör honom hosta. Krya på dig gubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0