Kan åskmoln städa?

JO, tänk att det kan de,, har sett ett stort åskmoln halvspringa med dammsugare och trasa, fejjandes och städandes. Resultatet blev jätte fint, ska anlita samme städare nästa gång också. Förövrigt så är allt bra här hos oss. Chocken efter torsdagens diagnos med diabetes har lagt sig och jag har överlevt helgen där alla andra får äta gott och mycket. Min gode rådgivare Åsa sa att du ska tänka att äta som de gjorde på 1800-talet, då äter du rätt mat, tyvärr kom jag snabbt på att de varken hade chips eller pepsi max.  Däremot fanns det kött, fisk och potatis, dock ej pommes eller gratäng. Imorgon ska jag till en diabetessköterska och förhoppningsvis blir jag aningens klokare när det gäller vad jag kan äta.

Räkan verkar må bra, den "fladdrar" där i magen, speciellt när jag ligger ner, mina mamma känslor blir allt större och större, vågar jag hoppas på att det går bra denna gång? Pappa Göran har redan börjat kalkylera på min "mammapeng", så det bara måste bli, annars spräcker jag hans planering=)

Idag ska Göran börja om att arbeta, han har vart sjuk länge, men verkar nu ha återhämtat sig( med vissa krax kvar förstås). Jens och Jonas åkte igår till Brännfors med Lasse, de skulle köra skoter i det fina vårvädret. Sen åker de till Ingela och blir där tills på måndag.
Mina knoddar har det bara bra i fjällen, klarblå himmel och många kompisar att leka med, antagligen god mat och många mil på skoter..

Robin i fjällen, 2000

image302

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0