Vi har nu utökat familjen!

Efter många om och män, missöden och andra krångligheter bestämde vi oss för att satsa igen,,, Denna gång  ville vi inte ha grisen i säcken,, planering och funderingar gjorde att vi vågade satsa och nu mera är vi saab ägare, en liten mörkblå saab med 150hk, 95 års modell med klimatanläggning, cd-växlar och lita annat smått och gott. Peggan är numera pensionerad och står bak på infarten för närvarande, lite sorgligt faväl, men den får det gott på skroten. JOHAN hör du det,,,, en saab, saab!

Hugo är frisk nu, hans kinder och den tunna huden runt ögonen har återhämtat sig bra efter frysskadorna han fick. Men vi får vara försiktiga, man blir visst extra känslig när man råkat ut för en sådan grej. Sjäv har jag inte heller vart riktigt pigg hög feber , halsont och täppt näsa har gjort att jag mest bara legat sista dagarna.

David & Anders kalas i helgen blev en succe, trevliga människor och framför allt bordssällskapet, Cissi, Per, Carina & Patrik ni är hur mysiga och underbara som helst. David njöt av att stå i rampljuset och spexade som aldrig förr. Själv höll jag också ett tal,,, oförberett visserligen, men applåderna var varma och jag fick mycke beröm,,, så jag antar talet höll trots att det hela var oplanerat. Min make blev lite tröttare än de andra och snabbare dessutom, så vi åkte vid 00 snåret. Göran somnade snabbt och sov så gott hela vägen hem.
Han hade kanske vanan inne att sova från fredagen,,, då han och grabbarna från jobbet hade after work med start 14:15... Göran kom hem vid 20 och somnade,, vaknade då och då och sa
-jag var då inte fullast på stället!

något jag kan syna.. Nå jag slapp hämta honom efter 23 som vi tidigare under dagen hade bestämt.

Nu är det onsdag och vi ska fira nya familjemedlemmen med en dvd, vatten och kanske en morot.

Sänder också en tanke till Totte som numera är en liten stjärna på himlen
som skuttar omkring och har det bra.




Kolla in pärlan

image283

Kommentarer
Postat av: Bästsvågern

Jag visste det! Att ni egentligen är SAAB fantaster. Bra att våga stå för det:-)Lycka till med pärlan. Ni tror inte att det finns någon i släkten som vill överta Peggan? Pappa kanske är en
het spekulant:-)?

2008-03-06 @ 18:02:00
Postat av: m a r i a k o d e n

Hej!! Höll inte på att känna igen dig när du swischade förbi i den ny bilen!!! Men den var riiiktiiigt snygg!!
SAAB är en bra bil, nackdelen är att de är lätta att stjäla som vi fick erfara.....

Jag
tänkte jättemycket på Totte igår...Snyft snyft...

Ha det så bra, Kram!

2008-03-06 @ 19:20:57
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: jag själv!

vi tror att peggan har gjort sitt, det låter som att den behöver vila i många år, väldigt många år. Fast till rätt pris kan den få vila hos vem som helst, så klart.

2008-03-06 @ 19:34:45
Postat av: m a r i a k o d e n

Hejhej....Fast de stjäl bara skruttiga saabar....å eran är ju DUNDERFRÄSCH ;)
Så ingen fara för er alltså....

Förresten, har eran som röda hanskar? Vi fick hem 4 vanar å sonen sa att ett par är Hugos..........=)
Eller, jag menar....=(
(sur gubbe)
Förlåt, men de ligger på dagis nu i en hylla på väggen........

Hoppas ni håller er friska ett tag framöver nu.....=)

2008-03-06 @ 19:58:17
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0