Ultraljud

har precis kommit hem från ännu ett ultraljud och jag kan säga att jag fullkomligen älskar den där lilla uppnästa krabaten som vi ser på skärmen, det är en envis liten filur som inte alls tycker om att ligga stilla. Åke har visat oss hela ansiktet tredimensionellt och det är så häftigt, att se sitt barns ansikte, små detaljer, det känns verkligt och jag kanske kan börja fatta att det är ett friskt litet barn jag har i inom mig denna gång. Vi håller det inte hemligt och därför kan jag även skriva här att det är en flicka denna gång, vilket också känns overkligt, jag trodde bara att jag kunde få pojkar och göran likaså, men nu blir det en utan snopp.

tanken att köpa dockor, brevpapper osv är också häftig, tidigare på önskelistor har det mest stått. lego, bilbana, hockeyhjälm och annat som är typiskt för pojkar. Vi har även hunnit handla lite flickkläder, bara för att få testa på sånt. Igår gick jag och Hugo igenom alla flickkläder vi har och kom fram till att om hon föds gigantisk så har vi kläder för ett bra tag framöver för strl 62-80 har vi gott om tack vare Ellen Hj( Sara), men föds hon liten (tidigare) så finns det inte alls gott med ombyten.

Själv mår jag kanske något bättre efter helgens sjukdom, rösten är borta och halsen värker, men jag har mindre feber och det känns bra. Hugo är också drabbad av influensan och göran är hemma med vård av barn eftersom att jag inte alls orkat ta hand om honom. Igår insjuknade även Robin in 39 gradig feber, så nu är 50% av familjen liggande. Jens och Jonas åkte till deras mamma igår på eftermiddagen, men Jens kommer tillbaka hit redan på fredag för att han vill kompensera det han ska åka till London nästa vecka.

På torsdag ska Robin & Jonas spela sin 1a golftävling och jag önskar Robban frisk tills dess,, lite pirrigt för grabbarna, men en skojig grej att testa på=)

När man bara ligger och är sjuk känns det bra med lite sällskap och underhållning, vilket jag fått. Hugo & Co spelade en vad han kallade för rolig teater, vilket innebar att jag som åskådare skulle slå ihjäl igelkotten när den kom och gick, något jag inte alls uppskattade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på er! Det ser i alla fall ganska mysigt ut och dessutom roligt med en egen "entertainer".

2009-08-11 @ 18:39:56
Postat av: - H*

- söt bild :)

2009-08-11 @ 18:53:58
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Jessica, ;D

Hihi, söt bild ;) Krya på er. :) Intressant blogg, rolig att läsa! :D

2009-08-11 @ 19:24:10
URL: http://kobaken.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-08-11 @ 19:28:02
Postat av: Elin Morén

Söt!

2009-08-11 @ 19:31:51
URL: http://elinmoren.blogg.se/
Postat av: janette

Hej Linda Vad trist att ni har blivit sjuka, hoppas att ni snart piggnar till.Veckan som kommer är jag ledig torsdag o fredag om ni har vägarna förbi då,så är ni så välkomna. Krya på er så hörs vi.

2009-08-13 @ 08:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0