JULEN NÄRMAR SIG!

Det blir långt mellan mina inlägg, Svea verkar ha en inbygd larmskriksak i sig, så snart jag sätter mig vid datorn så vaknar hon och skriker, men just nu sover hon gott.

I veckan har vi promenerat en hel del, både till stan och här i Munkan, Hugo är stolt som en tupp när han kör barnvagnen till skolan och Svea sover gott, vilket inget av mina andra barn gjort, så nu har jag inte den ursäkten för att ej gå med barnvagn.

Julklappshögen ökar, snart är det färdigt, men inte en enda julklapp har en GOD JUL Linda på sig:( undra just hur stygg jag har varit!

Igår kom Hugo hem själv efter skolan(ingen fritte onsdagar), han hade bråttom att finna sina skidor, han var sååå skidsugen så inget gick fort nog. När jag tillslut hittade skidorna i allt kaos blev han nöjd, skidskorna passade också(vilken tur), vi fick på honom hela utstyrseln och jag tänkte att - wow, nu kommer han att åka hela em, men så blev det inte, fem minuter efter att han tagit första stavtagen så hörde jag ett brak nere i hallen, och där stod han, min egen Gunde med skidor och allt inne i hallen. Har numera lärt honom att skidorna tar man av sig ute, men måste beundra honom att han tog sig upp för trappen ute och sen in genom dörren.

Dagens citat: Fattig är inte den som har lite, utan den som aldrig kan få nog.

Dagens dissning: den där styvpappan som har torterat den 4årige pojken och hans mamma  - till media, skydda honom inte, grisbönderna kunde ni hänga ut offentligt, varför inte göra så nu med! Han är väl ett svin av största rang om någon.

Dagens hissning: digitalkameran,, vad vore jag utan den!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0