Oscargala, en försmak av vad som komma skall!

Idag har ett manus blivit till, en rysligt häftig actionfylld rulle har jag på G.

 Morgonen började med att jag och Svea packade oss ut med barnvagnen för att följa Hugo till skolan, ca 2+ ute, ingen snö i sikte på himlen men dock en blank spegel av is över hela marken( eller vägen iaf). Tog några stapplande steg, tur att barnvagnen är stabil, Hugo tycktes inte alls ha det lika halkigt som det jag hade det och han höll inte ens fast sig. Svea somnade gott och smaskade högljutt på sin tutte, många andra skolelever hastade förbi, vi gick sakta sakta fram över det halkiga landskapet. När vi slutligen såg skolan hade vi en stor utmaning framför oss, vägen ner till dörren som leder in i Hugos klassrum, den lutar bara så där lagom men ändå just så precis att man kunde glida hela vägen, och jag hade gärna glidit, men rädslan för att ramla gör mig stel och en stel pinne kan inte glida, bara vara på gränsen till att ramla gång på gång.

Lämnde Hugo för att fortsätta min morgonpromenad, något jag sen fick ånga, för nu gav jag mig ut på ett ännu farligare territorium, osandad väg! Efter några minuter hade jag lyckats uppfinna ett sätt som tog oss fram(och inte bak),,, jag gick på sidan av vägen i snöslasket och hade barnvagnen glidandes och rullandes på vägen bredvid, mina armar fick liksom luta sig ut från kroppen, jag kan tänka mig att jag såg ut som en sned stock med snedväxta grenar, men det gick!

Efter en timmes promenad hamnade vi hemma och Svea fortsatte sova. Själv har jag ruskig träningsvärk,, och inte är de för att jag promenerat lång, näää - snarare för att jag spänt muskler jag inte visste fanns under hela utevistelsen.

Jag har funderat och jag tror att detta kan bli en succe, hade tänkt att Angelina Joli ska spela mig i huvudrollen, hon passar bäst in både acionmässigt sett men även proportioneligt, vill ju inte att folk ska få fel bild av mig. Som Hugo tror jag att han som spelar Håkan i Sunes jul hade passat, men han har ju blivit stor nu, så jag får klura vidare på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0