Terrorist eller vad?

Min lilla gulliga och snälla Hugo håller på att växa upp och förvandlas till ett argt litet monster,, vad ska jag göra? Detta är första gången jag upplever 6 års trots eftersom Robin aldrig haft de trots stadierna och just nu känns det hemsk att se att ens lilla son är argare än argast.

Från att sitta och vara glad är förvandlingen blixt snabb, han blir ibland så arg att han gråter, kommentarerna han fäller är också dråpliga
- du stinker, blää, andas inte på mig!
- vem bryr sig!
- åh, jag får aldrig! stampar hål i golvet på väg därifrån

Tacksam för tips på hur man som förälder ska hantera detta=)

Kommentarer
Postat av: Vanliga mamman

Du kan inte förändra barnen och deras utvecklingsstadier, detta är en frigörelseprocess som dom genomgår. Det enda du kan förändra är ditt sätt att förhålla dig till det hela!!!! Skapa dig "egen tid" där du hämtar krafter till att möta vardagens förtretligheter.

2009-01-26 @ 23:17:43
URL: http://princessornaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0