Känslan av att "gå på stan"

Idag har jag verkligen levt ut, inte bara varit inne,, visserligen sov jag två timmar efter en hektisk förmiddag - men GUD vad härligt det känns att bli piggare och friskare. Eftermiddagen har jag spenderat på stan med min svägerska Helena, jag har köpt mig en tunika inför dopet vi är bjudna på till helgen, en svart väska, dop present, örhängen, en rulle lakrisal samt en macka på Gallerian.

Efter shopping rundan blev jag bjuden på bio av helena, vi såg " Män som hatar kvinnor"    och den var jätte bra, bra story, miljön, mystik, romantik, spänning, hat, känslor, men även några skratt
Men vad som var bäst var skådespelarna,, att Micke Nyqvist är bra det visste jag sedan tidigare, men Noomi Rapace är helt otroligt bra. Alla andra var/ är också bra, men just dessa två hoppas jag vinner pris för sina insatser i denna film.

Mitt råd är: se filmen, den är en av de bättre jag sett



HOPPA DETTA OM DU INTE VILL VETA HANDLINGEN

Bok text, baksida:

Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher.

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Hoppas du mått bra idag och att det inte blev allt för jobbigt igår. Fast ibland är det värt att bli sämre för att få göra nått kul. Tack för en trevlig eftermiddag och kväll, det gör vi om snart. Eller hur!!!Kramis från mig till dig.

2009-03-24 @ 15:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0