Måndag & Tisdag


far & dotter myser innan sovdags!


En karamell med rosapapper!


Testar babysittern, tutte & snutte finns också med!


Den verkar helt OK!


Hoppsan, nu har man somnat!


Mys mellan två grabbar!


Våran lilla polkagris!


Baddags, och för första gången gillade hon det!



Även den större ville tvätta sig lite!

Nu har jag & Svea haft våra första ensamma dagar hemma utan pappas hjälp, och vi saknar honom! Jag har tur för Svea är otroligt snäll, hon sover äter och är rätt nöjd när hon är vaken. Visst skriker hon då och då, men det är ju normalt. Hennes kräkeri kanske vi börjar få bukt på, vi har köpt och testat de flesta nappflaskor som finns på marknaden, den ena läker, den andra suger hon i sig för mycket luft med, osv.... men hoppas att denna ska funka!

Hugo är sjuk och hemma, det började söndagkväll med feber, sen igår måndag fick han ont i kroppen och ögonen och nu idag har febern stigit, han har ont i halsen och har kräkts + lite slemhosta. Hugo är till storhjälp, inte minst när man behöver ha något hämtat. Han gillar verkligen sin lillasyster, men vill även ha sin del av mamma vilket jag har haft tid att ge honom när lilla fröken sover.

Förut hade jag i min blogg ordspråk, lite då och då, här kommer ett som passar till denna dag:
Egenkärlek är en sjukdom, som vara hela livet. Italienskt ordspråk

Jag hade även dagens hissning & dissning,,, som jag iaf själv gillade skarpt!

Dagens dissning: SVININFLUENSAN & min rädsla för att vi ska drabbas, främst Svea

Dagens hissning: Vattenkokaren, guds gåva till vi som ska värma vatten till vällingen( som inte får ut vällingen från tuttarna)

Kommentarer
Postat av: David

nämen, är det inte ett smile man ser på Göran i det översta kortet....?

2009-10-20 @ 20:14:27
Postat av: Johan

Känns lite osäkert David om det verkligen är ett smile på Göran. Det kan vara magknip också:-)

2009-10-22 @ 17:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0