Läges rapport!

Räkan ligger riktigt tvärs över i magen, hennes huvud trycker upp mitt hö-bröst, så pushup behövs ej,, lite halt å andra sidan;)

Igår fick jag ett nytt läkemedel injicerat i mina vener, järn i droppformat, så nu väntar vi på att ett under ska ske, men det tar nog ett par dagar inna jag ev märker skillnad. Det känns skönt att jag har så många kunniga inom "vård"branchen som hjälper mig, främst Åke och mina två barnmorskor Elisabet & Ingela, men jag får inte glömma, Monica på spec, Mats i Hortlax, Meri i Sunderbyn och de snälla sköterskorna som tar alla prover och som igår ställde upp och gav mig dropp fast deras arbetstid inte egentligen räckte till.

 De senaste nätterna har jag ej kunnat sova, ryggen och andningen har påverkats av graviditeten, räkan + allt fostervatten trycker mot ryggraden och gör att det värker hur jag än gör, andningen påverkas av att räkan ligger som den ligger, högt upp och mot bröstkorgen.

inatt har jag inte kunnat ligga ner och har haft sådan värk att det tillslut blev outhärdligt, vid sex lämnade vi Hugo hos morfar & Inger och åkte själva vidare mot Sunderbyn. Där har de jort alla möjliga tester med mitt hjärta, och det visade bara att hjärtat är helt ok, de konstaterade de vi redan visste, att det är som jag beskrivit ovan,, graviditeten som orsakar all värk. Men bättre kolla en gång för mycket än att låta bli och de kanske sen visar sig vara annat än man trott. Vi talade om kejsarsnittet och doktorn vi träffade förklarade varför de inte kan ta ut räkan ännu,,, och hur jobbigt det än känns så förstår vi båda och accepterar deras beslut. Men på tisdag ska jag på spec igen och då ska vi bestämma datum för planerat kejsarnsitt, såvida inte allt kommer igång av sig själv!

Det var allt/ Linda Bäcklin TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0