JAG VET ATT....

det nyss har varit julafton, men till nästa gång ska jag önska mig en helt egen familjen Jonsson.

Så himla finurligt och bra,,, hör här:

Innehåller en helt egen praktisk grannfamilj, bestående av en,,,,,,

Axel, snäll och coll grabb i sina bästa hockeyår, leker med ditt barn oavbrutet = perfekt för Hugo tänkte jag!

Ida, snäll, go, fin, mjuk och en superperfekt barnpassare i sina tidiga tonår= wow, Svea, det kan inte bli bättre!

Patrik, glad, social, underhållande, händig, en bra familjefar och försörjare= shit, vad bra, om vi har sämre ekonomi eller så finns det alltid att låna, kanske inte pengar med mat, ex bearneasås!

Carina, pricken över i:et, glad, positiv, hennes motto "inget är omöjligt", passar barn, handlar hem allt som kan vara bra för grannar att låna, skjussar och hämtar allt i sin väg, roar,underhåller och framför allt ler oavbrutet= passar som extramamma(om jag har fullt upp) varför inte? 

Ps + att man får en egen nyckel till deras hus, om de inte skulle vara hemma då någonting behövs!



Till David, om jag inte får en egen nästa jul, kan jag då få låna din?? snälla

Kommentarer
Postat av: David med familj

...mycket stämmer men tex igår, då våra bilar inte startade, så fick vi ju naturligtvis låna Peugot`n, men Patrik körde inte ens ut den från garaget, det fick jag göra själv.

Och under "pann-haveri-tiden", då vi fick nyckeln så vi kunde duscha hos dom då vi ville, så hängde handdukarna snett ibland.

Ett annat exempel, igår morse då dom var förbi på morgonkaffe, hade Carina så lite fika med sig att det knappt räckte till alla som kom förbi under gårdagen. Det räckte, men knappt som sagt.

Men, på tal om att ha det bra, så vill jag minnas att Carina fick middag här idag. Tog vi betalt, NEJ! Och om jag inte helt missminner så fick Ida både en glass och ett vitlöksbröd här idag, och mjölk föresten. Så det hela med vårat grannskap är ett "givande och tagande"!

Och tex när vi var borta över Julen, så kollade dom bara till vårat sprillernya super-pann-system (... för ett X antal tusenlappar ;-) morgon och kväll. Kändes faktiskt lite otryggt.



Men visst, skulle man rangordna alla våra grannar så ligger fam.Jonsson typ 7:a, inte illa för "Årets Rookie-familj 2001"!

2010-01-08 @ 00:37:19
Postat av: Olivia

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 18:24:26
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0