Fredag 28 december

Grattis min lilla Hugo, du hade ju namnsdag igår, Johannes. Hoppas du har det bra där uppe i fjällvärlden, eller det vet jag att du har, sköt om storebroren och pappa. Fick mms av Ritha och Gunilla och allt verkar vara bra.

Svar till kommentar)...Hej Janette, vad trevligt att du också hittat hit. Marsvin är ju en form av råtta, men de är så betydligt mycket sötare och häftigare, små individer med stor personlighet. Våra två bor på pensionat i Hortlax nu, och jag tror att min svägerska har blivit riktigt förtjust i de små djuren. De kuttrar och pratar, och äter massvis. Ska man ha marsvin bör man ha två helst då syskon, marsvin lever i flock och trivs inte så bra ensamma. Vi kanske dyker upp någon dag och ser hur det står till på Löparhaden, ni är varmt välkomna hit också!

image235
Källa: Husmusens blogg

Vackert & stämningsfullt nu till det nya året. 

Glömde bort att blogga igår, först var vi på besök i Hortlax där vi fick öva på vår engelska. Görans syster Hanna med familj bor hos Johan & Helena nu under julhelgerna, & Nick talar inte svenska. En sak som har slagit mig är: varför kan jag inte prata på engelska med honom, det känns pinsamt och tafatt, jag vet ju att jag kan engelska hyfsat bra normalt sett, men det låser sig. Däremot är Nick en hejjare på att förstå våra knaggliga fraser och vi tror att han hellre lyssnar på det än att ingen talar med honom. Igår visade Johan honom Polcirkeln, dvs de åkte till Jokkmokk, de såg även kraftstation och renar på nära håll.

När vi kom hem, fastnade jag i tv-världen, hade dessutom råkat sova lite middag så jag slog igen ögonen först vid halv fyra efter många snurr i sängen. Jag gav Göran Dr House i juklapp, och nu vill jag se ALLT, kan snart ställa egna diagnoser fast elak och ironisk vill jag inte bli.

Nu ska vi åka och hämta en längtansfull Jonas, sen ska även vi på rea. Ha en trevlig dag 
   

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

....det där med engelskan är rätt lustigt....
För när jag pratar engelska med nån från ett land där de har engelska som modersmål...DÅ går det inte alls bra....Jag blir nervös å säger fel...

men pratar jag med nån från t.ex Irak så då jäsiken är vi skitduktiga på att fatta varann...vi knagglar på å förstår varandras hackelihackande å knagglande=)

Egentligen borde det vara tvärtom?!?!?!

Vi ska shoppa i morron...KUL!!
Å snyggt vitt fat du har investerat i...ha ett stort å ett litet sånt fast i Rosa....Älskar dom!!
Sen så vet jag att din svägerska har ett i svart!!!
Ha ett gott slut å gott nytt år.... å grått nytt hår..hahaha...skojar bara...det är jag som får dom ;)
Oj nu blev det ett låååångt inlägg!!
Hälsa schvägerskorna!

kram!!

2007-12-29 @ 00:13:57
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0