Hoo hoo, minns du mig?

Tack Jenny för de där 100kilona energi, tror de satte sig i bra läge, för jag känner mig betydligt mindre trött. (Fast jag har tjuvsovit i soffan lite).

Grattis Alexander där borta i Stockholm på din namnsdag.

Hugo började sin dag med 5 små julklappar, en för varje dag han ska vara borta hos sin pappa, paket ett, suck.. paket två suck suck å vajpöj är de en sån... paket tre rätt nöjd- mamma bygg ihop(lego).... paket fyra ä de löda i da? (choklad).... paket fem -va är de hä då?(dvd med karaoke för barn)

Vägen till Älvsbyn var spårig och hal, önskade bit vis att jag körde bandvagn,, men blundar man och bara hör till volvons ljud så kan det funka- man upplever sig befinna i en bandvagn. Hugos pappa väntade med sitt ekipage, skoter, gigantiska ljuslyktor för att kunna bräcka husvagns grannen Gunillas alla ljus, och bilen fullpackad med allt som kan vara bra att ha. Hugo skyndade sig på plats i pappas bil och vinkade rätt högfärdigt från sin tron, när jag kom och skulle krama honom vände han sig bort, men var väldigt snabb på att ångra sig och jag fick några hårda sköna kramar och ett par blötpussar- min go Hugo.

Pluggningen gick bra, vi har lyckats knåpa ihop 36 seriösa sidor och är fortfarande inte klara, men det känns himla bra. Tack Anette för att vi jobbar så bra ihop. När vi satt där så såg jag i ögonvrån hur hennes mage "bonkade", bebisen börjar nog vela komma ut nu, det är ont om plats och mammas mage är uttämd till max vid detta lag.

På eftermiddag har jag och min älskade make vart å rekat priser på julklappar och vi har investerat i två tandkrämstuber på ÖB, lyxigt värre. Nästa chock, mjölkpriset 8,70:- och vi som dricker fyra fem liter per dag, räknade ut att det blir för oss ca 1000:- i månaden..oj oj.

image208

Ett finurilgt sätt att visa upp sina julkort.

Dagens dissning: tomma chipspåsar, här har man gått och trott och drömt om lite chips framför valet av bonde söker fru, men påsen var tom,,,, fy för dig som åt upp de.....................eller ska jag vara tacksam? behöver egentligen inte äta sånt om vardagarna.

Dagens hissning:
menar kalsongerna i reklamen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0