Juldagen med D

Varför denna dag går i D-tecknet kommer att visas här om några rader.

Smygfotade Hugo och dockan när han hade somnat. På morgonen bjöds vi på en delikat frukost, vatten kaffe och vattenkaka, smarrigt för den ohungrige!

     
Vi har fortsatt med julklappsfix och testat hit och dit, laddat batterier och svurit över min gamla kamera. Lånade Robins nya och har fotat med den för att få några skarpa julbilder detta år.

Hilda står för dagens bragdmedalj, hon skulle bara plocka ner polkagrisstängerna lite tjusigt utan att någon märkte det, och vips, Hilda ramlade med julgranen över sig. Min fina julgran är nu något demolerad, men den ska få sig en fix inför nästa jul. Middagen hos morfar och Inger blev super trevlig, god mat och glatt sällskap, ett sällskap som gärna visade upp sig:
        

Just det, detta är min bror David, the Dave som han också kallas. Med en charm som få, kropp som en gud, intellekt som sin syster och ett leende som smälter sten,,,,är han helt sonika Unik, finns endast i en enda upplaga.

Barnen fick varsin radiostyrd helikopter, Jens och Jonas pengar, och vi vuxna fick också pengar. Den som tog längst tid på sig att öppna var morfar och ändå hade han nog minst antal paket. Barnen lekte sen mamma, pappa & barn och samsades så otroligt bra. Vid 22 snåret avgjorde trötta ögon valet om hemresa och så blev fallet.

Dagens dissning: fick en klump i magen tidigare idag när jag insåg att det nu gått ytterligare ett år, vars tar tiden vägen, jag hinner inte med. Lite panik över sånt man velat göra länge och som fortfarande bara väntar på att bli gjorda, snart är jag 40, har visserligen snart min examen, men dock ingen fast tjänst.... Arbetslös, panik, vill inte bli tvångsförflyttad

Dagens hissning: glädjen över lite, tänker närmast på min brorssons glädjedans när han ikväll öppnade ett paket med stickers från Dollarstore a`10:-
Idag vill man ofta ha mer än vad man behöver och otacksamhet är mer än vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0