Nu är det nära!

Malin Nordmark 16 år, hipp hipp hurra!

Idag är det alltså lördag, bara en dag sen kvar till julafton. Jag känner mig precis som jag gjorde när jag var tio, aningens sugen på att tjuvöppna mina paket och sen på något listigt vis försöka få tillbaka allt in i papperet igen OBEMÄRKT. Något jag däremot inte alls var bra på. Jag har märkt att jag blivit en form av expert inom själva julpakets inslagningen, menar då inte att de blir snygga paket, utan jag kan snabbt lista ut vad det är som befinner sig innuti paketet. Göran har fullt sjå med att försöka göra om mina paket, allt för att jag ej ska kunna lista ut omg vad det är som väntar där inne.

Barnen är superduktiga, de har låtit alla klapparna ligga, men imorgon kommer Jens och han är nog den som är mest nyfiken av de alla, hon vill helst öppna och se, skaka , gissa osv.

Nu har Görans syster Hanna med familj hittat hit från London, de anlände igår kväll på Kallx. Familjen Hanna ska bo hos Johan och Helena under vistelsen här. Barnen längtar efter att få träffa Elliot & Oliver och skulle helst ha velat vara där nu och alltid. Idag är Göran och fixar sista julklappen som är till mig, och jag ska passa på att städa. Efter det ska vi och uppvakta Malin Nordmark som idag fyller 16 år, hoppas att hon sjunger för sig själv så att vi får höra hennes fina stämma. God mat ska vi också tillaga, pepparbiff och hasselbackspotatis.

Dagens dissning: köer på affärer, har alla gjort som vi, väntat in i det sista och nu står man där i en 17 meter lång kö.

Dagens hissning:               

Nu märker jag tydligt att jag uppskattar snö, vad är en jul utan snöfyllda grenar, snö på marken, snögubbar, snölyktor, snökarmar längs vägen, snöfyllda skogar och nyplogad snö på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0