nu har jag det!!!!!!

Alltså, jag har en super ide`, Paul Potts vet ju alla vem det är vid detta lag, han blev stjärna över en natt i Engelska Idol. Nu har jag just sett reklam över något som ska komma hit till Sverige, West and Star....... jag ska söka in Göran där, tror han kan imponera starkt, han kan toner som ingen annan kan och han kan ta flera ovanliga toner samtidigt, rätt unikt om jag får tycka till.

Nu till dagens nyheter:

ca 05.00
- pappa, Jens kräks (Jonte vid vår sovrums dörr)
-lägg dig i soffan då(Göran till Jonte)
-GÖRAN,,, JENS KRÄKS (jag till Göran)
wrooom, Göran ilfart ner till Jesse,,, skura skura skura torka.
alla somnar om.

ca 07.15
-ring, ring ring ring (min mobil ringer, fattar ej, hinner inte svara)somnar om

ca07.50
-RING RING RING(vanliga telefonen ringer)
-hallå (sömning Linda svarar)
- Hej, det är .... från Solrosen, kan du komma och jobba, det är akut

det blev inget jobb, vi hade ju fullt på schemat idag. Men arbetar imorgon 11-21, lättar på samvetet.

Det som skulle bli en mysig frukost urartade i något slags panik, alla hade bråttom, till vad vet nog ingen, men vi åt huller om buller och,,,näää, inge mys alls.
Ett snabb besök på stan med lillasyrran, eller snabb och snabb,,, pröva att gå in på exempelvis Glitter med en tjej i 15 års åldern... då prövar man allt, tar i allt, kollar vad allt kostar och tar sen god tid på sig att eventuellt bestämma sig om man ska köpa något eller inte. Inne på Gina Tricot, likadant, men där fick jag henne att pröva en jätte söt tunika och hon gillade den, så det blev en efterskotts pressent från oss. Göran som vid detta lag varvat sönder volvon, väntade på oss och vi gav oss av mot Älvsbyn. Vi lämnade Elin hemma och åkte till Sara med familj.

ÅH, att komma in hos sara är alltid trevligt, det finns få hem som känns så mysiga och hemtrevliga, allt är så fint ihop satt och det är fina färger som matchar. Nu har dom gjort om sin toa och jag tror den blir super fin, hon visade även de nya tapeterna som ska upp i deras hall,,, jag vill också han sådana,
fast en nyans ljusare i vår hall uppe.
Lilla Max hade en liten blyghets period i början, han kikade på oss bakom plasten som täcker upp från toan som byggs om, men han tinade upp och jag fick både pussa och krama honom. Ellen och Hugo hade det väldigt trevligt och jag ser att de verkligen trivs ihop.
Vi bjöds på Operatårta, något jag aldrig smakat förr och den var mumsigt god. Operatårta är en prinsesstårta fast med ofärgad marsipan och cacao&vanillinsocker på, innuti är det lagom med grädde och en härligt god chokladmousse.
Efter kalaset åkte vi till Tärnstigen för en visit, där fick vi kaffe och fika. Monica med magen och Lisa kom också dit,

Väl hemma igen så beslutade vi oss för en promenad, vi hade ju ätit så mycket sött, promenaden kändes skön, eller skön efteråt....

Nu är det kväll, Jonte & Robban ser film, Hugo sover och Jesse är och friar(vilket känns härligt, man minns ju själv den åldern, med första pirr

Dagens dissning: TIDEN, vart tar tiden vägen, man hinner ju inte med. Gick tiden så här snabbt när man var yngre? Jag vill minnas att en enda dag var lång och att man hann göra otroligt många saker, och för att inte tala om en skoltermin = en oändlighet.

Dagens hissning: Skratt, vad vore livet utan skratt, jag tycker om att höra det där hjärtliga skrattet, och det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet! Vad tror du?

                    

"Att skratta är att motionera" står det i tidningen. Typiskt! Då har jag köpt ett par dyra joggingskor i onödan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0