Nu har man gjort det igen!

Så var det dags för årets papparkaksbygge, hade i år garderat mig med en tidning fullspäckad med snygga julideer och ett helt fantastiskt pepparkakshus. Åkte på Coop för att inhandla de "rätta" karamellerna för dekoration och med sammanlagt 10 dl florsocker hemma var jag rätt säker på att "i år då kommer även mitt hus att bli snyggt",,,, men men. Sammanfogningen ville sig inte alls, Hugo han norpa liten del av huset, glasyren rann och blääää, det blev inte alls som på bilden i tidningen.

image185image186

och här kommer mitt verk!!!

image187

Kommentarer
Postat av: Hortlaxsvägerskan

Kanske inte det vackraste pepparkakshus man sett men dock det godaste!!!!Och se bara på snölycktan. Fin!!Kram till dig från mig.

2007-12-04 @ 22:29:47
Postat av: jenny

Men sååå fint, mycket finare än något vi kunnat bygga. Sen blir det nog gott att äta också tror jag :)

2007-12-05 @ 06:40:53
Postat av: Bästsvågern

Tycker att det var fint att försöka avbilda erat garage och uthus för att få en mer personlig prägel på pepparkakshuset.:-)

2007-12-05 @ 08:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0