Tisdag 18 december

prassel, prassel hördes från Hugos rum kl 05.00, halv joggade aningen förgrymmad in till honom. Där satt han överlycklig i sin sng och hade just öppnat dagens paket, trodde han, han var på nr 19. Talade tydligt om för honom att det var natt och beordrade honom att sova, hoppsan, vilket han lydigt gjorde. När han vaknade nästa gång, talade hans bror om för honom att han hade öppnat nr 19 och att han missat nr 18, vilket de snabbt åtgärdade och nu har han alltså öppnat morgondagens paket och lär bli aningens besviken då han inser vad han gjort.

En lite Martin med mamma Monica har gästat oss hela förmiddagen, han måste vara den minsta i världen. Kan inte tänka mig att Robin någonsin var så där himla minimal och ändå var han fakta mässigt ännu mindre än Martin. Hugo däremot var ca 2kg tyngre än sin bror och ville redan vid 3 veckors ålder skippa babytramset genom att försöka lära sig att sitta upp när man bytte blöja.
När Hugo föddes trodde jag & hans pappa att vi just fått någon annans barn, Hugo var nästan svart i hyn och hade svart små rufsigt hår. Förlossningen tog alldeles för lång tid och han formligen satt fast där nere, vilket också syntes när han väl var ute. Näsan var defekt och svullen, den jämnades ut med kinderna, munnen var svullen och hakan såg grotesk ut. Jo, det är min gulle barn som jag beskriver. men han såg så hemsk ut att jag skämdes över honom, jag ville förbarma de stackars först föderskorna som var på studiebesök, genom att gömma honom i snutte filten så att han inte syntes. Tänkte att de skulle bli ängsliga över att se något sådant. När kvällen sen kom, kom även min ångest, skämdes jag över mitt barn? Nä men gud vad jag grät, hela den natten, bad om förlåtelse och ville att Hugos pappa som också var där skulle trösta mig och säga - men det är normalt, mammor kan tycka så ibland, det går över.
Men han bara låg där och ville att jag skulle bli glad igen. Men efter den natten, kan jag lova att Hugo är i mina ögon en av de vackratse och sötaste varelserna som någonsin existerat på denna jord. (Ps,,Min pappa säger att jag var sötast=)
image217

Dagens dissning: överfyllda soptunnor, vet ju att det är en själv som kastar så fb med saker och skräp, men den borde tömmas mer ofta iaf.

Dagens hissning: diskmaskinen, jag skulle vara handikappad utan, den bespar mig många timmar av tråkigt göra varje vecka.

Kommentarer
Postat av: Fridah

oohw, va skönt att du ändrat åsikt. :)

2007-12-18 @ 22:02:32
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

men gulle-Hugo då.............
Du har så superfina pojkar!!!
=)
....min son var KNÄCKT efter dagis...somnade 17.00 framför teven å sover än!! Ingen middag eller kvällsfika eller toabesök......=( Men borstat tänderna har han gjort!!

Hoppas ni får en bra jul om vi inte ses innan.....!

2007-12-19 @ 23:32:15
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0