Fredag den 6 juli

Har ingen att gratta idag, är inte riktigt säker på när Erik jonsson I älvsbyn fyller 40, men det är vilken dag som helst... Grattis i förskott Erik och vi önskar dig allt gott i världen, fast vet ju redan att du har tre saker som fyller ditt liv med glädje, Doris, Tim & Isa

Idag gick det extra tungt att gå hem, kanske för att jag bara tänkte på mat där jag gick. Men hem kom jag blöt i svett och la mig för att sova, fick nog ihop lite drygt en timme, sedan var det kört, det är precis som att jag är för pigg för att sova, men sen på dagen då kommer tröttheten. Idag har vi haft stora städdagen, och för er alla som känner till familjen som Sune bor i, då kan du blunda och se oss framför dig,,,, pappa Rudolf har verkligen städat:)
Men nu är vi klara för idag och ska ta det lugnt, vila upp sig innan släktträffen imorgon.

Jens står här å jublar, han har just fått två gratis biljetter till Dansar & ler, och han tackar min pappa & Inger för detta....

Jonte och Robin har vart å pantat drickor och kom hem med chips och dricka och nu sitter de i Robins rum och frossar i godsaker. Hugo leker med Görans röda lilla Dogde Viper och Göran ser för tillfället helt ensam på Bollibompa. Här har vädret vart bra, det är inte varmt och det har gått bra att städa inomhus, sen behövde marken få vatten, vill ej att gräsmattan ska bli frassig som förra sommaren. Har även talat med min lillebror som bara är så underbar, han ska imorgon överraska Jenny och först ta henne med på IKEA och sedan ska de till Boden och se Robban Welsh och co i Rhapsody in Rock. Jenny själv tror att de ska på släktträff så gissa om hon lär bli smått överraskad. Men personligen hade jag gärna velat ha dem med på träffen.

Har i dag också för första gången på Tradera blivit lurad rejält. Jens la genom vårat konto, bud på en ipod eller vad de heter,,, han vann, vi betalade, den kom, men trasig,,, ville ha pengarna tillbaka eller en ny, säljaren sa att det var posten vi skulle kontakta,, men vid närmare granskning fann jag att ingen hette så som han uppgav sig heta på den adressen och telenummret var också fel. Mailade och ifrågasatte hans ärlighet och nästa gång jag kikade på Tradera så var där ett annat namn med en ny adress... Försökte spåra honom via Seb banken, men pga sekretess fick jag ingen hjälp, hon tyckte vi skulle polisanmäla det hela,,,,, men vi får se hur vi gör..Det är mest synd om jesse för det var ju hans bud och pengar, pengar som han fått i lön för sommararbetet. Men nu har han kommit på att han ska spara till en egen bärbar dator, vilket jag tycker låter väldigt klokt. Återkommer imorgon//linda

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Linda vännen!
Vilken utomordentligt bra idé att blogga, då kan jag läsa om er och avståndet kännas lite mindre. Saknar dej ju som bara den vettu.... Sköt om er allihop!
Kram Å

2007-07-07 @ 11:02:00
Postat av: Cissi

Linda! Min kompis Petter har en blogg där han gärna besvarar frågor av olika slag, så jag tog lite hjälp av honom med att försöka hjälpa dig att få svar på dina funderingar, titta gärna in hos honom på http://navelluddet.blog.com/ så får du veta... Tack för en trevlig men kanske nog så lång dag! Kram!

2007-07-07 @ 20:44:04
URL: http://csomicissi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0