Tisdagen den 10 Juli

Kom hem från jobbet efter halv åtta, trött men ändå uppåt,,, Ikea väntade ju. Johan och Helena anlände vid nio och hämtade oss, jag Göran Å jens. Hugo & Robin har vart med Inger & morfar och jonte åkte hem till sin mamma. Det tog ett tag, vägbyggen, turister och släpet gjorde att det tog ett tag att komma sig dit. Men väl framme så var vi först på Alkho,,,, sen parkerade vi ekipaget och knallade rakt in i kaoset, det var som om hela Finlands befolkning var där, samt halva Sverige, inte en kundvagn i sikte, ca 20 meter kö till toa..
Men vi gick in å kikade på vad vi skulle köpa och sen skulle vi göra bort att äta, bara att köa för att få mat tog över en timme, visserligen var maten god men vi hade ingen aning då om vad som komma skulle: handlingen gick snabbt, vi köpte, två ramar, kort, en tavellist, batterier, tre små burkar, en saftflaska, fingerdjur, tre sparbössor, två väggklockor, en väggkrok,,,,, sen fick det räcka Vi gick mot kön,,,, och pust där hade vi lika gärna kunnat övernatta, det var det trögaste jag vart med om, Johan & Helena började köa ca 45 minuter efter oss och hann ikapp,,,, vi hade helt fel kassa.
Men ut kom vi, Göran var flera gånger på väg att lämna våra kassar med saker och bara gå, men jag fick honom att köa. Kalaset gick på 600:- och jag fick höra att jag inte alls var farlig att ha med på IKEA. Men vad han inte vet att det var ett taktiskt spel från min sida, nu vet jag att det blir fler gånger,,he he!
Helena Och Johan handlade ett nytt bohag och det var tur att vi hade släpet, ska bli så roligt att se allt när Johan har monterat klart, ev fram till Turkiet resan. Men trevligt hade vi, tack för att vi fick följa.

Ps, glömde tillägga att Jens köpte sig en ny innebandyklubba igen och med denna sak är han nu säker på att hamna i div 4,,,,, önskar honom lycka till!
Grattis Carro, inte nog med barn, hos nu också,, det är bara att gratulera.
Nu ska jag iväg å arbeta och jag tror att det kommer att kännas tungt,, men ska sova imorgon, länge länge. Åtminstonde till 11;)
// vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0