Torsdagen den 12 juli

Gissa vem som har sovit skönt och länge, jo jag! Göran åkte för provtagning vid 8 och när han kom hem var han snäll och tog hand om händige Hugo. Kl 10 slog jag upp mina grön/brun/gula ögon och kände mig på riktigt glatt humör. Brukar faktiskt för det mesta vakna och vara rätt glad åt den nya dagen annars också, men denna dag var lite speciell, vi skulle ju åka till Älvsbyn och hälsa min Sara och Hugos Ellen och Robins smartaste ett åring Max. Vi klädde oss och tillverkade två små paket, ett till Ellen och ett till Max. Barnen var snabba med att sätta sig i bilen, brukar annars få tjata lite. På väg till Ä-byn blev vi omkörda i 190 blås av rally kalle by him self, barnens pappa Leif, han hade brått till Kallax.

Vi anlände vid tolv på Sihedsgatan 15 och åkte strax efter fyra, barnen lekte och vi pratade och pratade. Sara visade mig sitt senaste scrapbooking album och wow, man blir imponerad så inni vassen. Det blir nog en och annan "härmning" från min sida. Ellen hade bakat bullar hos sin mormor Anita enkom till Hugo, bullarna tog de med och gick till lekstugan, där de var i nästan fem minuter innan de kom in och fortsatte leken där. Vi blev bjudna på våfflor och jordgubbspaj, mums!
Ett sorgligt hej då blev det, och Hugo undrade om han och Ellen fick sova över hos varandra när jag blir snäll, och jag lovade att tänka på saken. Vi styrde volvon mot Tärnstigen där vi gjorde en snabb visit, min lilla syrra har gått och blivit blond och det var ovant, men hon är söt hur hon än ser ut så, man vänjer sig nog. Mamma och S-e drack kaffe och vi pratade om ditt å datt, sen åkte vi hemmåt, väldigt nöjda med våran dag.

Hemma blev det stekt palt till middag och sen slappade grabbarna i sina rum och vi framför tv:n. Blev inte alls överraskad när jag upptäckte att det inget bra var på tv även denna kväll, skulle bli mer förvånad om de någon gång skulle lyckas ha med ett eller varför inte flera bra program, men nej då,,, inte det!

Har kikat lite på American pie med Robin och det är rätt häftigt att kika då och då på honom, han är lika generad som jag en gång var bara jag såg ett par bröst m.m.. Hugo somnade snabbt, han har blivit lovad att få åka fyrhjuling i Teuger till veckan om han är lydig,,, och det funkade!

Göran svettas och är rätt knäckt av utslagen, det bränner i huden och han berättade att detta är värsta dagen. Som tröst ska han äta ostbågar i kväll när vi ser Bones på 3an. Oj oj tror visst herrn just har tjuvstartat med bågarna, hör hur det prasslar i tv-rummet,, ska skynda mig dit innan det tar slut// vi hörs

Kommentarer
Postat av: lyckan

hej
kul att du åxå börjat blogga
Mysigt att ni alla har det bra
"två älvbybor"

2007-07-13 @ 07:24:17
URL: http://lyckanshop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0