A friendly booooo just for you

Nu börjar det närma sig Halloween och även om det är en Amerikans tradition så tycker jag att det är rätt så mysigt, fina färger och mysiga lyktor som pryder och gör stämningen trevlig. Mina/våra barn tycker det är häftigt med Halloween och de förknippar det med äta god mat, godis och en rysligt pirrig film. Nu blir det så att mina barn åker med sin pappa till fjällen över helgen, så vi kommer att ha Jonas och Jens här som vanligt. Själv har jag fått jobb även till helgen, så då vet jag vad jag ska göra.
image121

Idag har jag latat mig i soffan och sett Mord i sinnet, en väldigt bra deckarserie, ska se mer av det ikväll. Hugo har vart på dagis och Robin och Jonte har vart på Durrnäs, Jens har sovit och umgåtts med sina polare. Göran har arbetat och sen har han hämtat resten av köket som vi köpte i söndags, nu är det bara att vänta tills det kommer på plats. Robin har även klippt sig hos Anna klippare, det var Malin som klippte honom och han gillar henne skarpt, han tycker att hon är trevlig att "samtala" med, och idag hade de talat om grönsaker och majs, smör i utlandet och säkert mycket mera. Han blev super fin och jätte nöjd själv. Nu är han med Jonas & Ingela på Piteå hockey och sen ska Jonte sova över här.

Dagens dissning:  de pedagoger som fortfarande idag står fast vid att alla lär sig bäst på det sättet som det alltid har vart, ex sitta stilla vid sin bänk, det ska vara tyst i klassrummet och man får absolut inte hålla i något medans man läser. Har idag läst om Dunn & Dunn`s lärstilsmodell och den borde alla pedagoger ta till sig.

Dagens hissning:  marabou mjölkchoklad, mums! Låta chokladen sakta smälta i munnen och man känner den goda smaken och man vill bara ha mer, mer ,,,, mer!

Halloween pyssel: en spökträd med fladdermöss och spök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0