Åh Nisse!

Att en liten häst kan skapa så många fina minnen. Idag har jag och grabbarna besökt Rebecca i stallet och hälsat på Nellson för 1a gången. En jätte fin och lugn Welshponny, bra psyke och trygg i sig själv, han var en kopia av min häst som jag hade i ungdomen. Timo var också en welsh född 1978 den 3 maj, han var fux i färgen och hade svart man och svans, han var en riktig läromäster och vi trivdes bra ihop, minnena med Timo är många och jag önskar Rebecca lika många fina minnen med Nisse. är man inte en hästtjej så kanske det är svårt att förstå just tjusningen med en häst, men när Nisses mule snuddade min hand gick det varma impulser i kroppen och allt kändes som förr, förutom då att jag var 10 igen och ett par kilon lättare.
På hemvägen i bilen undrade Hugo varför Rebecca hade en flugsmälla när hon red. Jag och Robin fick oss ett gott skratt, men det är klart att hur ska han veta att det är ett ridspö.

Grattis Elsa Lundman på namnsdagen.

En rätt lugn och skön dag, Hugo har lekt häst efter ridstall besöket och Jonas har vart här med Robin, Linus kom också hit och det har lekt och små gnabbats precis som det ska vara. Jens har haft träning och är nu med några kompisar och ser film. Göran har bänkat sig i soffan och är trött efter gårdagens besök i Skellefteå( hockey). Själv har jag suktat efter ett nytt hus för oss, men priserna är alldeles för höga i de områden vi vill bo i, så vi får nog helt enkelt en gång för alla inse att vi blir fast här. PUST!!
Våra grannar Niklas & Helena har skaffat sig en ursnygg liten Rottweiler som heter Tyson, han är åtta veckor gammal, pigg och nyfiken. Härligt med djur, när jag sa att jag också längtade efter häst å hund sa Hugo att vi har ju kaniner och marsvin, sant, men inte alls lika roligt som större stabilare djur.

Robin ska sova hos Jonas inatt och han var väldigt glad och nöjd när han packade sin rygga med diverse saker som kanske kan vara bra att ha. Det känns bra att fast de två gnabbas så trivs de med varandra och båda är på något sätt beroende av varandras närhet och de kompletterar varandra på ett helt unikt sätt. Piff & Puff helt kort & gott.............................



image120

Dagens dissning: de människor som försökte kidnappa ca 100 barn från Tchad och sälja dessa till rika männiksor här i Europa. Dissar såklart även köparna.

Dagens hissning : minnen, vad vore livet utan fina minnen,,,,,,,,,,,,,,, rätt tråkigt antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0