alltså vad bra jag är!

Tack Jenny för de orden, det värmde gott och skönt i själen, och tack detsamma får jag säga till dig Erica, jag är väldigt nöjd över mina 1a dag med dig och dina barn, jag ser fram emot kommande veckor och jag är alldeles säker på att vi kommer att komma överens=) You know,,, teachers are angels on earth!

Idag är det dödens dag, Göran har fått för sig att han ska sluta snusa, humöret svajar redan och han klockar varje inlägg och utspott, och han har köpt sig nikotinfritt snus, håller tummarna på att det ska lindra symptomen och humöret. Hugo vaknade och hade ett väldigt rött och infekterat öga, men med ett hopp på att det inte skulle vara ögoninflammation åkte jag med honom till dagis, givetvis lämnade jag telefonnummer och namn på skolan där jag är på VFU, ifall att han skulle bli sämre. Men det blev igen infektion, han "dille" att Göran skulle tvätta bort myran från ögat, och tydligen har där bara legat något skräp och skavt.

Kvällen har flytit på bra, vi har målat och Hugo har målat av hela familjen, han tröttnade efter Jens och sen gick det utför, men alla sex medlemmar finns med. Robin har räknat matte som aldrig förr, hans mål är att komma ikapp allt han missat för att han inte ställt upp talen tidigare, men nu har det liksom bara "ploppat" till och han fattar systemet, härligt gubben, mamma är så stolt. Hugo har duschat, det fanns nästan mossa under tånaglarna, så en tvätt med tvål och svamp var behövligt. MIn alldeles egna Sara har ringt, men dessvärre hann vi inte alls prata så länge som jag hade velat för innebandyn kallade. Har suttit sen på sporthallen och sett myrornas krig, grabbarna springer huller om buller och tjattrar likt en ankfarm, Ingela har det hon gör och att få alla samtliga att lyssna och vara tysta var något som vi inte fick uppleva denna träning. Men kanske nästa!

Nu är jag hemma, Göran ser på sporten och det känns skönt, då muttrar han inte. Jens har lagt sig, innebandy på tv, något han jublar för, bredvid mig står en rätt nyfiken robin och påpekar mina stavfel lite här och där. Han skulle nog också vilja starta en blogg, men som sagt var denna blogg är till för hela familjen, så vill han skriva så får han,,,,,,,
Nu har han ju snart en helt egen dator i sitt rum, eller datorn finns, vi saknar bara en rotor, eller vad det nu heter.

Idag tänker jag dissa med Robins hjälp ... känslan av att vara ledsen, man känner sig utanför, man vill bara vara ensam eller känner sig ensam, sen kan man vara ledsen för att man gjort illa sig. Ledsenheten känns, tycker robin som ganska blå, mittemellan blå. Usch för att måste vara ledsen.

Vi ska hissa familjen idag, en härlig känsla att ha och tillhöra en familj.  Robin ser familjen i regnbågens alla färger, en jätte bra beskrivning tycker jag, för vi är ju alla olika och vi bidrar till att det blir en helhet, alltså en regnbåge.



image99


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Ååå...Du skriver så bra!
Tror att de kommer bli toppennöjda med dig på skolan!!
Du verkar vara en så varm person!!!!
Ha det bra,syns säkert snart;)
Ps.Fortsätter han gnälla så gehonom en prilla!!!=)

2007-10-02 @ 20:23:45
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: erica lövgren

Kunde inte låta bli att kika in och kolla läget. Jag har lagt ut lite bilder från idag. Du kan ju kolla. Tusen, tusen tack för att du fanns där idag! Du berikar.

2007-10-02 @ 21:30:18
URL: http://klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0