Åter fredag

En lång dag med många intressanta inslag, har bland annat fått mig en djupdykning inom trageton-tänket och detta är ett koncept som jag tror på, sen har jag sorterat papper, lagat mat och kännt mig väldigt hängig, kanske inte så konstigt för jag upptäckte vid febertagning att jag hade ca 38.5*. Tog en tabellt och kände mig något piggare när den fått verka lite. Har sen sett idol med barnen och så klart Criminal minds på 5an.

Igår sa Hugo något så där gulligt.
-mamma, idag har vi vart på utflykt med dagis
- jasså, vad trevligt
-vi fick åka buss och då såg jag en renunge
-nä men, vars såg du den? (anade något skumt)
-den var ute och hans mma var och fångade mat!
-jasså, var mamman och fångade mat? vad för mat då?
-hon fångade flugor
- aha, äter renar flugor?
-jo, jag tror det!

alltså, denna lilla 5 åring har en fantasi som går utöver det vanliga, men det kommer alltid några "detaljer" som avslöjar honom, tur är väl det.

Dagens dissning: nikotinbegäret, inte mitt begär för jag har inget sådant efter tobak,,,,, men Görans, har tom bett honom ta en snus för fridens skull, men han var faktiskt väldigt duktig och stod emot, Utan snus sedan i måndags, inte alls illa, jag är stolt.

Dagens hissning: går till låten " I want to know what love is" med Foreinger från det ljuva 80-talet. Hörde den på idol ikväll och jag blir väldigt nostalgisk och har underbara minnen från den tiden. Hästar, "jag vågar stuffa" (dans för åk4-6) veckopeng= noll räkningar.... Huset i pålsträsk, alla fanns, morfar, mormor, farmor & farfar
puberteten vad är det? Min stora kärlek på den tiden hette då Anders Jonsson och han var skolan snyggaste kille och han var dessutom min. Vi hade pennor som skrev med osynlig skrift, dessa använde vi oss av när vi skrev sådana där söta små kärleks brev, med I love you osv.

Ska i säng nu för vi ska upp med tuppen, innebandy i skellefteå väntar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0