Citat av Tero 7år, appropå val av yrke

Vad skall du bli när du blir stor?

Jag vill bli ingenjör när jag blir stor, det är ett roligt arbete och lätt.
Därför finns det så många ingenjörer idag, och varje dag blir det fler.
Ingenjörer behöver inte gå så mycket i skola. De måste lära sig programmeringsspråk så att det kan tala med datorer. Jag gissar att de måste kunna läsa också så att de vet vad det är fråga om när allt trasslar till sig.

Ingenjörer måste vara modiga så att de inte blir rädda, när allt trasslar till sig mer än möjligt, eller när de måste tala främmande språk på utländska så att de vet vad de ska göra.

Jag gillar också lönen som de får. De får mer pengar än de hinner använda. Det beror på att alla vet att ingenjörerna har ett svårt arbete utom ingenjörerna som vet hur lätt det är. Det finns inte så mycket som jag inte tycker om, utom att kvinnorna tycker om ingenjörerna och vill gifta sig med dom, så man måste köra bort dom, så dom inte stör.

Jag hoppas att jag inte blir allergisk mot kontorsdamm så att jag inte kan bli ingenjör. Jag blir sjuk av vår hund. Om jag blir allergisk mot kontorsdamm kan jag inte bli ingenjör och då måste jag arbeta.


Upphovsman: Tero, 7 år


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Hihi...barn e så söta;)

Jag har anmält dig å mig till Melodifestivalen...
Det blir bra va???

Nu ska jag gå å sova...ska på dop i morgon...lite bakis antagligen...buhuuuu...
Kram å gonatt!!

2007-10-14 @ 01:13:43
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0