Detta är alltså vi!

image107

Det här med datorer är ju hur finurligt som helst, det finns hur många möjligheter som helst att göra om bilder, bara man vågar prova lite, jag har suttit och lekt med några Turkiet bilder och här kommer några smakprov.
image108image109image110

För dig som inte kan se vad bilderna föreställer, vilket jag kan tänka mig att många inte gör, bild 1 Jonte vid poolen i en super snygg frisyr och sina klatchiga röd/svarta badshorts, bild 2 Jesse vid havet övertäckt med släta fina stenar, bild 3 två sällsynta badprasslare, lever i flock och häckar vid hav, bär ofta simdynor och ges det tillfälle för fotografering så ställer de gärna upp på bild.

Nu är det slut på bilderna och en kort resume av dagen kommer:

uppe med tuppen och brevbäraren, eller kanske snarare före brevbäraren. Vi åt en snabb frukost innan jag föste in tre trötta söner och en ännu tröttare make. Resan mot Skellefteå gick bra, inga gräl och endast en pisspaus. Första matchen gick inge vidare, men det hängde inte på grabbarnas spel, för de gjorde en suverän match, bara bollen som inte alltid vill vara snäll och lydig, eller rättare sagt: den fattade sällan vinken om att det är i målburen den ska och icke någon annanstans.

 Match nummer två var fartig och denna gång vann de, trots ett mål som domaren inte såg.... blääää! Jonte var helt suverän i målet och gjorde häftiga räddningar, Robban kämpade på och jobbade och sprang riktigt bra, flytet håller på att komma även för honom.

Hugo roade sig med en dagis kompis som också var där för att hejja på sin storebror och de lekte, gömde sig under min sjal och skrattade gott varje gång jag frågade om Göran sett dem,,,. Hemvägen började med pisspaus ca 4 minuter efter det att resan startat, eller för att vara exakt, vid 2 trafikljuset ut ur stan. Med Görans trummande fingrarna mot ratten fick det gå undan för grabbarna som spelade gameboy samtidigt som de pinkade, hmmm!

Hemma i stöket har vi bara latat oss, sett tv och sovit från och till, jag känner av min feber lite då och då. Ett besök hos svågern Johan hann vi också med, Helena jobbade och Rebecca var hos sin pappa. Vi har hunnit se nya Beck som inte alls var någon höjdare, vars har Gunvald tagit vägen? han är trist och grå nu mer. Pojkarna har lekt med lego och spelat starwars på tv-spel och de har haft det väldigt trevligt ihop. Jens har dömt innebandy sammandrag i Luleå och kom hem sent men med lite extra inarbetade slantar.

Två trallande jäntor kom också förbi, glada skratt och leenden underhöll oss innan de lämnade oss för ett lite fartigare "place", Folkets hus. Partpinglorna = Ingela & Jenny

Nu ska jag sova//natti natt

Kommentarer
Postat av: jenny

Hoppas att vi inte var alltför jobbiga :)

2007-10-10 @ 13:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0