Lördag 20 Oktober

Idag har min mamma & Svenne bröllopsdag, grattis grattis, hoppas eran hotellweekend blev mysig.

En dag då snoret har runnit och näsan är öm, inte så mycket feber, men ont i kropp och hals. Men vi har fått mycket gjort idag, Göran har monterat våra nya garderober, eller nya och nya, vi köpte dem i maj;) har bara inte hunnit! Sen hände det som absolut inte fick hända, Görans trogne vän sedan 11 år har gått bort, inte riktigt helt, men vännen har blivit riktigt sjuk och glapp och sorgen är stor, han har insett att finare och bättre skruvdragare kommer han aldrig mer att möta.

Jag har sorterat, kastat, rensat saker, papper, bäcker, kläder och återvinningsgrejs.. Nu börjar vi snart skymta ljuset, det blev gott om plats i de nya garderoberna.... men en sak stör mig, och det är att de nya -inte passar/matchar  de gamla inbyggdagarderoberna... men jag får nog bita ihop, vi behöver alla vi bara kan ha och rymmer, för med sex pers blir det många plagg ,,,handdukar och annat som måste finnas nära tillhands.

Åsa min lilla vän har vart hit en snabbis, hon har gjort något så klokt idag, hon har unnat sig själv kläder och skor. Det vill jag lova händer inte ofta. Hon var lika strålande vacker som vanligt och hon lyser av energi, hon är väldigt unik och har en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

Jens är i Malmberget och spelar och har visst åkt på utvisning  2*2min, en för hög klubba och någonting annat,,,de vann 6-0...härligt härligt. Wibax har också spelat och jag hade gärna sett matchen, de vann med 8-4,,, åh vad bra!

Hugo har lekt, dammtorkat, hjälpt både Göran och mig med div städfix och handräckning. Robin & Jonas har vart på bio och sett Ratatouille, eller hur man då stavar det, filmen var bra och grabbarna var väldigt nöjda. Annars har vi inte gjort så mycket annat idag.

Nu sitter Göran och ser på Babben och äter ostkrokar, de verkar ha det trevligt för båda två skrattar,,, knepigt men sant, fast babben är i tv-rutan och gubben här hemma i soffan,,, barfota sidoläge med tvkontrollen i ena handen och med den andra matar han in ostkrokarna.

Tankar om panelgardiner, lätta, billiga, enkla, snygga de har allt jag begär, varför ska de gå ur modet nu, varför ??
Jag kommer att fortsätta med mina paneler ett bra tag till, för jag är inte det minsta less på dem.

Dagens dissning: all hysteri kring Brittany Spears, låt den stackars tjejen vara, hon har med säkerhet fått sota för sina felsteg här i livet, men fel gör vi alla, men många går obemärkta förbi medans andra har fotografer ändå in i garderoberna. fy fan och dessutom fd vänner som vill tjäna pengar...på att skvallra och kanske dessutom hitta på lögner, allt för att få uppmärksamhet

Dagens hissning:  en renbäddad säng, ett dammsuget rum och nyvädrat,,,WOW,,,, kom lill gubben så myser vi under täcket;)

Good night where ever you are, this is night nighthawk who`s speaking

Kommentarer
Postat av: jenny

men stackars göran. daniel har också en massa trogna vänner som börjar ha gjort sitt. men det är ju tur att han inte behöver kasta dom för dom kan ju vara bra att ha nån gång, man kan ju köpa en begagnad likadan och då är det ju bra att ha reservdelar:)

2007-10-22 @ 11:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0