Mossiga måndag, 29 oktober

Kom hem vid halv åtta, pussade Göran och sedan åkte han iväg på jobbet, själv stupade jag i säng och somnade OMG. Vid åtta kom Hugo smygande:
-mamma, jag har ont i tummen!
-vad har du då gjort? frågade jag sömnigt
-jag har ätit popcorn och nu svider tummen
- gå och tvätta den och se filmen du fick av pappa igår
-go natt, mamma

efter en kvar:
-mamma, kan du hälla?
-hälla vad då?kikade upp och såg att han höll en 1/12 liters pet flaska i ena handen och mjölk i den andra
-kan du hälla mjölk i flaskan, jag ska blanda oboy
-men Hugo, inte ska du ha oboy i flaskan, du får blanda i ett glas.
-ja ja

runt nio snåret:
-mamma, nu pratar de så där konstigt igen!
-vad då! ( både trött och irriterad)
- dom på filmen
-ja, ja, jag kommer och hjälper dig att ändra om till svenska

Sen gav jag upp mitt sovande, den lille sonen ville promt ha mammas uppmärksamhet när jag sov, men när jag klivit upp då började han att leka. Vi har haft en skön dag ihop, men lego-byggen, städ och lite fix, en tur på stan, på eftermiddagen kom Linus & Jonte till Robin; Jens kom också, men han åkte iväg på hockey. Grabbarna har lekt och vart rätt sams, själv har jag tagit hand om tvätt och sånt där tråkigt, men nu är det så lätt att vika in mina och Görans kläder, för nu har vi varsin vanlig garderob
image114image115
Jag har börjat drömma om att få ta fram våra julsaker och jag ser att det även börjar komma in årets julnyheter på affärerna, Cult som Em säljer har en jätte fin collektion iår, några smakprov:
image116image117image118image119

Tankar som tänks:
Jag funderar mycket kring diagnostiseringen av Robin som ska ske nu vecka 45,, det känns skönt att få det på appper så att vi får rätt till den hjälp han och vi behöver. Att få en stämpel på min son är inget jag gör för skojs skull utan för att det är först då vi får laglig rätt till hjälp och stöd, och man på allvar se över hans situation både i skolan och här hemma. Kanske kan jag få kontakt med en mamma i min situation som också lägger pussel varje dag för att det ska funka och flyta på bra för alla, jag drömmer om att få någon att utbyta tankar och ideer med och att kunna gråta ut hos någon som kanske också behöver få gråta ut lite frustration över hur maktlös man egentligen kan vara.

Lille Hugo gör enorma framsteg, han håller på att bli mera självständig och klarar sig utan att vara i min närhet konstant, idag har jag duschat, vart i tvättstugan utan att han ängsligt letat mig. Han har även ökat på sitt ordförråd, även om han har problem med vissa ljud och uttal så går det med stormsteg framåt. Idag kom han och ville visa mig att han lärt sig att "viffla", och det kom minsann ett svagt vinande ljud från hans lilla mun. Hugo har även skvallrat på Jens och sa då - mamma, jens jälvar med mig!

Dagens dissning: telefonförsäljare, vilket öde och speciellt när de blir arga och otrevliga för att man inte vill ha kalsonger gratis, + frakt då och givetvis en prenumeration som de påstar vara lätt att hoppa ur,, men nej, av erfarenheter vet jag att det inte är lätt att bara hoppa av.

Dagens hissning: en liten ekorre som tycks bo här någonstans. Jag har sett den i tallen bakom Hugos lekstuga flera gånger och jag tror att gud äntligen har hört min bön om att få en alldeles egen lite "gårds ekorre". I hela mitt liv har jag fösökt få ekorrar att flytta in på gården, jag har lockat med nötter och allt annat som jag vet att ekorrar gillar men nu tycks den ha kommit utan lock å pock.



Kommentarer
Postat av: mariakoden

Oooops!=O
Vilka ord han säger eran hugo!! Fast jag älskar glittret i hans ögon!!! Sötisen!
Vi ses!

2007-10-31 @ 21:18:19
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0