Onsdag 10 oktober

Japp, Jenny, det var ni! Men inte var ni jobbiga, pratglada och uppåt vill jag hellre påstå. SKÅL

En dag med sol i sikte, man lever liksom upp då man ser solen, kallt har det däremot vart och jag tror att långkallingar å vinterkläder måste fram. Idag ska jag inte författa så långt, har nyss kommit hem från COPE föräldrakurs och jag är både trött och slut. 
Träffen satte tankarna på snurr och man analyserar sig själv och sitt beteende,,, måste se över hur jag agerar och tänka över mitt handlande i många fall. Barnen har vart hos morfar & Inger medans jag har vart på kursen. Robin har även köpt sig en innebandyklubba på klubbkväll på TEAMsportia, Robin var nöjd när han kände igen Erik Ekfelt från Wibax, och jag tror att klubban förblir helig för han tog dessutom i den flera gånger. Som mamma var jag bara nöjd att han missade att be om en autograf.....

Dagens dissning: mig själv, idag har jag verkligen tänkt över mig själv, varför är jag som jag är, varför gör jag som jag gör? Jag kom fram till att jag sätter mig in i andras jobbiga situationer och engagerar mig i andras livsöden för att inte själv känna efter hur jag verkligen mår. Jag är expert på att sätta andra före mig själv och mina behov kommer oftast sist på min lista. Allt som jag har vart med om, berättar det kanske en annan gång... allt detta stänger jag inne, och så fort det börjar läka ut lite, då söker jag reda på någon som ehöver mig och då glömmer jag mig själv för ett tag. Men vad händer när min bubbla brister?

Dagens hissning: Hugos godnatt puss, den var varm och go, väldigt betydelsefull och den landade djupt inom mig. Den berörde mig.

Kommentarer
Postat av: erica lövgren

Att säga nej till andra är ofta att säga JA till sig själv. Gör det. Jag känner dig inte alls så väl ännu men jag tror att tror du har styrkan att hantera det som du bär inom dig. Du får lasta av på mig också om du behöver. Jag delar det inte med någon annan. Njut nu av din kväll.

2007-10-11 @ 21:32:56
URL: http://klassiskt.blogspot.com
Postat av: mig själv

jo, jag är stark och jag kan hantera det mesta, eller jag har kunnat hantera allt som hänt mig hitills. Tack för de kloka och varma orden,,,

2007-10-12 @ 17:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0