Onsdag 17 oktober

Hur jag än gör så är jag trött, varför? Klockan är inte ens 21 och jag vill bara i säng och när klockan ringer på morgonen ...nä usch det vill jag inte ens tänka på!

På skolan har vi idag haft samarbetsövningar och sådana kan man inte ha för många av och de är aldrig i onödan. Jag blir så impad av Erica som snabbt kommer på nya knep och tricks och vips så har hon skapat en helt ny grej av just ingenting, och grejen funkar passade nog helt perfekt för just den situationen,,,,hur gör hon??

Efter skolan och morgondagens fix så åkte jag hem mot det något gråa och trista Munksund, vill för tillfället i skrivande stund äga ett hus på landet, gärna en norrbottensgård och en liten ladugård, men så är nu inte fallet och jag är tacksam över det hus vi har. Hemma var redan alla utom Jens som hade innebandy grejs med några kompisar, till middag åt vi köttbullar, potatis, sås och stekt lök och det var härligt smarrigt. När vi hade ätit så plockade vi bort och begav oss mot det ljuvliga Hortlax för att fira Johan som blir 39 år imorgon, men vi hade ett krux, vi ville komplettera hans present ( De Norrbottniska satans verserna) med något smart och samtidigt roligt att få, men vi tyckte inte alls samma jag och maken och det slutade med ett presentkort på Vidoeteket och en bingolotto kalender. Men nu blev det som det blev!
I Hortlax var kalaset redan i gång, Tage, Birgitta och Robert var redan på plats, men de hade lämnat fika och tårta kvar åt oss...

Nu är vi hemma och jag gjorde ett försök att se Bonde söker fru,,, men nääää, inte alls ett program som jag tycker om att se och nu sitter jag här och bara babblar/skriver.

Har idag haft tankar om livet, inte i den bemärkelsen att jag vill dö, utan mer bara för att.
* föds man på nytt efter döden?
*varför är det inte alla förunnat att vilja leva?
*är det rätt att hjälpa någon som är sjuk att dö? menar alltså dödshjälp.
*varför är det så att många små barn och unga dör, tycker det känns orättvist när så många gamla och svårt sjuka bara längtar efter att få dö?
* fråga till mig själv, är jag rädd att dö? jo, jag känner att jag inte alls vill dö, jag vill leva och hinna göra en massa innan jag dör
* hmmm, låter det som kloka funderingar, eller är jag inne i en "höstdownload" period, brukar visserligen inte ha sådana, men någon gång ska ju vara den första

För människan finns bara tre händelser: att födas, leva och dö. Hon vet ej om när hon hon föds, hon lider av att dö och hon glömmer att leva.
Jean de la Bruyere

Må du leva alla dagar av ditt liv. Jonathan Swift

image121                image122


Robin sa ikväll till mig
-mamma, tänk att Göran valde dig för ditt inre!
-jasså, inte för att jag ser bra ut?
-nä, men för att du är snäll

Nåja, nu till

Dagens dissning: fick idag höra talas om en mamma som valt att fortsätta ihop med en man trots att hennes dotter och mannen inte alls kommer överense, och nu ska dottern flytta till sin pappa( som arbetar borta under veckorna). Hur tänker man då som förälder, hur kan man välja bort sitt eget barn? Jag fattar inte.

Dagens hissning: ljus, små mysiga värmeljus, blockljus, stearinljus som gör hösten så mysig, att få tända ljus är ett sätt för mig att mysa och jag tror många med mig delar denna tanke.
image120

Till sist,
tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu, men det blir ljusare igen!

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0