Onsdag 3oktober

Go kväll, det är en trött skribent som just satt sig här framför datorn, jag har planerat ett temaarbete kring djuren på bondgården och jag blev så uppslukad av ideér och glömde alldeles bort tiden. En lugn och skön hemma kväll med alla hemma, utom Jonas som är hos sin mamma.

Idag har jag följt med min handledare Erica på en föreläsning, det var en professor som arbetar inom skolan och IT. Han visade blend annat en uppsats, jag blev väldigt imponerad över denna kille på ca 17 år som har skrivit den mest finurliga och korrekta språkmässigt sett uppsatsen som jag läst.

Min analys av uppsatsen var att han drev med oss vuxna och våra fördomar, hur snabba vi är på att döma någon efter musiksmak, kläder, umgänge etc. När jag var på föreläsning själv förra veckan fick vi se Marilyn Manson på en kort videosnutt, föreläsaren frågade oss vad vi såg och vad vi tyckte om honom. Alla var vi eniga om att han är äcklig och att hans musik är hemsk. Efter detta fick vi se en intervju med honom, den gjordes efter dödsskjutningarna på en skola i Usa där man sa att Marilyn Manson musik hade "peppat" han som sköt sina klasskamrater m.m. Men jag måste säga att jag ändrade min inställning till denna skrikande hårdrocksylande hårresandehemska varelse, han sa bla att han skriver texter som handlar om utsatta barn och ungdomar, de som kommit att bli osynliga, som ingen lyssnar på, mobbade, utfrysta. Han var där i Columbine  för att träffa och lyssna på de utsatta barnen och höra vad de hade att säga. Vilket inte andra har gjort.

Efter föreläsningen bjöd Erica mig på lunch, vi åt på Thaigarden och det var suveränt gott, som alltid! Vi fick oss en ordentlig pratstund på tu man hand, och jag såg den där brinnande lågan i hennes ögon, den där lågan som syns när man brinner för något speciellt, hon brinner för sitt yrke som lärare och för "hennes barn" eleverna( min tolkning).  Efter den trevliga stunden så åkte jag hem
och här är jag nu, ett ex antal timmar senare.

dagens dissning: hopplösa mjuka mjölkpaket som inte alls vill funka när man ska riva av fliken och göra en FIN öppning.

dagens hissning: går till dessa datorer, visst är det fantastiskt vad det går att göra mycket, har fått ett program nerladdat där jag kan göra om bilder, och om gudarna visste så mycket jag har velat ha ett sådant program då hade degett mig erica tidigare, det är nämligen hon som gav mig tipset... hon får en dagens ros!
Så håll utkik, snart kommer det bilder även på min sida//

image103

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0