Tisdags trötthet?

Eller beror tröttheten på min snuva, som nu har utvecklats till kraxande torr-hosta, jag har tagit mig en hutt Coccilliana Etyfin och jag måste erkänna att jag känner av det!

I eftermiddag har jag just gjort ingenting, jag är knäckt men inte så att jag måste ligga och huttra under täcket, bara trött i kroppen och öronen, David min älskade lillebror,- tror jag kan ana hur dina tinnitusljud irriterar dig, nu har jag ljud i båda öronen men de beror nog bara av förkylningen. Hugo har målat och lekt, Robin har spelat och ätit, och ätit igen och igen,,,, och faktiskt igen, den pojken äter mer än sin far och det säger inte lite!

När vi satt och åt middag ställde Robin en fråga
- mamma, kan vi fråga Johan om jag kan kalla honom för farbror, det är jobbigt att det bara ska vara "låtsas farbror" hela tiden, och jag vill säga faster åt Helena och Rebecca kan vara kusin och ingen låtsas.
Sagt och gjort, jag ringde upp farbror Johan och ställde artigt Robins fråga, och ja visst, han lovade till och med för Helenas & Rebeccas räkning. Grattis Robban nu har du en farbror, faster och kusin till, utan ordet låtsas före.

Sen vill jag tacka Johan med familj för att ni är så underbara mot mina söner och mot mig med.

På skolan har vi idag gjort alliterationer, barnen var finurliga och kom på många bra verser. De skrev ner texten på dator och infogade en passande bild och dessa verk finns att skåda på väggen i klassrummet. Vi hann också tillverka fladdermöss, spöken och spindlar, det blev riktigt mysigt och imorgon när fadderbarnen kommer på mys så ska vi tända lyktorna som de målade i måndags. däremot hann vi inte med matten, men det är ju så i denna skola att hux flux så måste man vara flexibel och improvisera och helt enkelt tänka om. Både vi vuxna och eleverna har glatt arbetat och med ett strålande resultat.

Tankar som vankar.....
jag fick en längtan idag om att åka bort, gärna till Stora sjöfallet, hösten är en vacker årstid att vara där, se naturen och inandas frisk luft och inte som här hemma med luften från sca:s pappersbruk.

Sen har jag gjort slag i saken och mailat in en tummen upp till en person som i mina ögon är helt unik, Gunilla Levander i Böle,,,, vet att hon inte vet om min blogg så därför kan jag avslöja tummen upp här, men vad jag vet är att hon läser PT.

Min dissning: kaninbajs, hade liksom "tjuvtagit" in kaninerna lite ikväll, Göran är ju på jobbet, lite klofix och annat stod på listan.... men varför bajsar de så många bajsar, skulle det inte kunna räcka med ca 2 lite större?
Tur att vi har dammsugare, det rasslar som tusan när man suger upp de små runda plopparna.

Min hissning: böcker, alltså, finns det något härligare än att läsa en riktigt bra bok? En bok som är så bra att man helt enkelt befinner sig i boken och kanske till och med i handlingen, nu syftar jag inte på dessa tragiska människoöden som jag inte kan låta bli att läsa, utan en spännande bok med romantik och ett gott slut. Barnboks författare finns det gott om och en favorit just nu är

 En jätte söt bok med fantastiska bilder, finns även fler böcker i serien om Ingrid.

Nu ska jag ta och vara lite social med Dr House och hans team, de behöver mig! Och jag dem, kanske de kan uppfinna en bot mot onda halsar och ömma näsor.
Krameli kram

Kommentarer
Postat av: gunilla levander

Hej Hej Linda! Ha ha nu kom jag på dig....Tusen tack o tusen kramar. När jag slog opp pt den aktuella morgonen o råka slänga ögonen på tummen upp som jag som missat sen dom bytte sida i pt.. var en morgon o tid som varit jobbig..tänk vad några underbara ord kan göra när man känner sig tyngd av någonting.. det var ord som jag verkligen behövde just då i det ögonblicket...O dom kom från dig.. Jag har anat det en tid ,men tänkte att jag kan inte göra bort mig igen... hi hi... hann ju fråga linn men det kändes inte ricktigt som hennes grej m PT o så o det var det ju inte heller... så sen tänktänkte jag så att det knakade o kom bara på en enda L som kan komma med så underbart uppmuntrande ord... hade tänkt ge en antydning om de när vi stod vid kylskåpet på jobbet en kväll men ville inte att det skulle bli pinsamt för dig...men nu vet jag... ramlade in på din sida på sökning på google på mä själv..Ha ha så kan det gå.. ville bara säga att jag tänkte att när jag anane att det var du så tänkte jag att dessa ord kommer från någon som är helt unik själv o de är du...o vilken fantastisk blogg du har,jag blev helt fachinerad,vilken kunskap du har.på dator,fixa bilder ,din underfundiga humor.härliga resept o allt o lite till. Jag kom på just nu Linda ,du är den perfekta kvinnan... du kan ju allt... du är sensitiv inför omtanken av dina barn...Så Robin o Hugo kan inte få en bättre MAMMA än dig....själv så är jag en total dataDyslektiker ... den här kommentaren har väl tagit typ så där 45 min..o när jag skickar iväg den så hamnar den förmodligen någon annan stans..ijapan eller så... men jag litar på telepatin mer än mig o datorn. så nu snart när jag trycker på skicka o allt hamnar i perrifirin..så ska du veta att om det kliar till under ögat på dig så är det bara jag som telepaterar me DÄJ många tusen kramar o lycka till me "allt"...krameli kram från Gunilla levander. håll i dig nu...5.4.3.2.1...tryck

2008-03-12 @ 09:50:13
URL: http://familjenbacklin.blogg.se
Postat av: gunilla levander

Hej igen! läste den 9mars...o önskar bara så oändligt mycket lycka till....kram gunilla

2008-03-12 @ 10:01:42
URL: http://familjenbacklin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0