bullbaket blev bra

Vilken härlig dag, fint väder och ingen huvudvärk, kan det vara bättre?
Åkte med Sanna till Älvsbyn där vi pluggade ihop med Robert & Anette, det gick riktigt bra, vi var jätte duktiga och alla kände sig nöjda med slutanalysen vi knopat ihop. Jag fick en riktigt trevlig pratstund med Sanna, vi hade många sådana förr, men nu finns inte riktigt tiden där på samma sätt, så därför passade det bra med en bilresa ihop, hoppas det blir fler. Ett besök på Kvantum gjorde jag å maken, handlade mat å annat inför kommande helg och kalas. Hade tid på vårdecentralen för blodtryckskoll och jag är ordinerad vila tills på måndag då jag ska in nästa gång, är det inte bättre då så måcte jag ev äte någon medicin annars kan jag bara hoppas på att blodtrycket återgår till det normala igen.

Till middag ät vi kotletter i soyasås och färsk potatis och det var super smarrigt. Efter maten så satte vi igång med ett stort bullbak, alla var involverade på ett eller annat sätt, jag, Göran & Hugo stod för baket, och Jens & Robban väntade ivrigt på att få börja äta de klara bullarna. Vi snabb gjorde också chokladbollar, mums!

Idag vill jag dissa svåra ord, texten som vi har analyserat exempelvis innehåller så många svåra ord att texten blir ännu mer svår att förstå och man tappar intresset, kan man som författare inte använda sig av ett mer "vanligt" språk även fast det är vetenskaplig text?
och hissa vill jag "de vita vägstrecken" som gör att man ser vars man ska köra nu i detta blöta höst mörker.

Nu ska jag gå och gossa med maken, om han har tid, det är fotboll på tv,,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0