Denna dagen, ett liv!

 Denna dagen, ett liv!
Som farbror Melker uttryckte sig så fint i filmen Vi på Saltkråkan. Har överlevt dagen, men skallen har gått varm, att skriva ett Pm till examensarbetet var betydligt större än vad vi trott, men vi har lyckats knåpa ihop ett nu,, sen är det bara att hålla tummarna. Har vart på bibblan och lånat vetenskaplig litteratur i massupplaga,,,, och börjat ta itu med delar av den. Föräldramöte i Robins klass, där jag måste få berömma hans nya lärare Marie, vilka otroligt kloka och tänkvärda saker hon tog upp, jag tror det blir ett lärorikt år för Robin, för den damen hon vet vad hon gör och vars hon står och hennes mål med klassen låter alldeles utmärkt i mina öron.
Morfar & Inger har passat barnen och det hade gått bra. Hugo hade städat så fint innan de kom, tom dammtorkat dörrarna, Inger berättade att han även visat dem de små tillbehören till dammsugaren och som den städtant Hugo är så byter han ju munstyckte titt som tätt varje gång han dammsuger. Robin är trött och nu kunde han sätta ord på huvudvärk, han har svårt för att beskriva vad som gör ont och vars, men nu var det hjärnan som värkte, det visste han bestämt.

Idag har min Åsa namnsdag,, för det är Åsa i almenackan..

och en annan sak, Helena & Rebecca har kommit hem från Bulgarien,,, hoppas vi snart får träffa dem så vi får höra hur de haft de... VÄLKOMNA HEM BRUDAR



EN FINSK JULKALENDER ,,,,

image83

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0