Familjen Svensson

Kanske att de flesta känner till familjen Svensson, med pappa Gustav och mamma Lena, sen har vi fyra Max men ingen Lina. Idag kan man kalla oss för Familjen Svensson, vi har blivit något av ett äldre gammalt par som lägger sig tidigt, vaknar vid 6 och kan absolut inte begripa varför man inte KAN sova längre, men räknar man så har man gott och väl sovit åtta timmar. Sen kliver man upp, försöker räta ut sin gamla kropp, det smärtar lite här och där och man är väldigt stel innan man hunnit gå till sig. En självklarhet är tidningen vid frukosten ,, sen när man ätit, ja då är man trött igen.

Fredagen blev lugn och skön, vi kom hem från Älvsbyn efter fyra och hade då tagit med oss lillasyrran Elin, hon har nämligen sovit här. Vi tillverkade egen pizza och det där med att äta och njuta finns inte, vi fullkomligt matade i oss maten fast den var sååååå varm, men hellre blåsor i munnen än att den ska kallna, vårt talsätt i denna familj. Gallerian lockade så vi tog volvon och begav oss in till stan, där var det lagom mycket folk. Vi kikade i de nya affärerna och önskade oss mer pengar, för fina kläder och skor finns det gott om, men tyvärr inget i vår prisklass.
Chips, dip och hårtoning väntade hemma och IDOL så klart, Elin tonade mitt hår och gjorde slingor, sen vräkte vi i oss chips och dip. Tv var underhålllingen ändå fram tills dess att vi slocknade.

Denna dag har vi inte alls gjort så mycket heller, vi fikade på Krokodil inne i stan, billigt och super gott, trevlig miljö och gott om sittplatser. Sen gjorde vi något som man inte får göra,,, jag ska inte skriva vad, men jag kan säga att jag har fixat till med enris och en liten gran här ute i krukorna, så nu är det rätt höst fint.

Nu ska jag laga mat, fylld fläskfilé i smördeg och pommes,,, vi hörs// linda


Kommentarer
Postat av: jenny

Tack för gratulationen.
Du har en trogen läsare i mej, absolut inte för att jag är nyfiken (men visst är det kul att läsa vad som händer)utan för att jag är så faschinerad (eller hur det nu stavas) över dej och ditt skrivande. INGEN har förut fått mej så intresserad och berörd av några ord på en dataskärm som du, du borde bli författare!!!

2007-10-01 @ 06:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0