oj oj oj

vars har denna vecka tagit vägen, nu är det ju helg yiihoo vad skönt. Jag och Göran har en helt barnfri helg, för mina drar på campingtur med deras pappa och jesse & Jonte är med sin mamma. Veckan har varit jobbig, men givande och jag är väldigt slut i kropp och skalle. Mitt blodtryck har påverkats av det som hänt och jag ska enligt doktorn vara stilla och ha lugn och ro, vilket ibland är svårt att uppnå med en stor familj. Idag åt vi palt till middag och det var jätte gott, inte alls som mammas men den får duga i brist på hennes hemlagade palt. Hugo har haft besök av William, hans kompis från Båtsman, de har lekt och jagat älg, fikat och matat marsvinen( som tjattrade glatt). Robin har haft en lugn eftermiddag, han är rätt låg och vill vara själv i sitt älskade rum. Själv har jag städat lite och pluggat, håller på med en bok som handlar om hur man ska kunna lyckas utveckla skolan så att den når läroplanens mål, faktiskt inte alls så tragisk som jag först trodde. Imorgon kommer tre kompisar hit så då ska vi ha en bokstudie som vi sedan ska redovisa på måndag. På lördag hade vi tänkt åka till luleå, dels för att eventuellt shoppa lite, men även hälsa på hos viktoria, stefan & Lovisa och vi hade tänkt kika och se ifall monica & tomas är hemma i sitt nya hus på hertsön.
Idag har johan åkt på fotbolls weekend med sina polare och vi önskar honom en lyckad helg och många goda öl, sköt om dig.
Göran och Jens har vart på innebandy träning i Hortlax och har ganska nyss kommit hem, jens är nu på bio med Vesslan. Mina barn sover och det ska jag med strax göra.
Har precis läst Hannas blogg, görans syster i london, och måste säga att hon är otroligt duktig på att ta med sina barn på diverse strapatser, alltså hon hör inte till de bekväma mammorna som håller sig hemma där det finns rinnande vatten, mikro och sophink. Sen måste ju london vara ett otroligt härligt ställe att bo på, med tanke på alla platser det finns att besöka.....

image74

Till min vän, nämner inget namn, när du läser detta vet du att det är just till dig,,
Medlidande är din smärta i mitt bröst. Jag önskar jag kunde göra något för dig, om så bara lyssna och finnas där.
Svårigheten är inte att dö för en vän, utan att hitta en vän som är värd att dö för. ( å jag har hittat dig) Jag skulle kunna vad som helst för att du ska må bra och leva det liv som du förtjänar. Du finns alltid där för allt och alla, ditt glada leende smittar av sig, dina kloka ord stärker, din hjärta värmer och jag tycker du är alldeles underbar.
Men jag vet att mina ord inte alls kan trösta det som hänt, men jag hoppas du vet att min dörr alltid står på glänt. Kram L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0