Onsdag 26 september

Idag har jag träffat skolverket tillsammans med några andra elever på högskolan, ett alldeles för kort möte tyvärr! Jag hade så mycket mer jag vill säga om utbildningen, de två som satt längst ut på min rad var väldigt negativa och jag upplevde att de mest klagade över kurserna och upplägget av lärarprogrammet. Jag har också åsikter som är mindre bra, men övervägande delen är positiv och jag känner mig nöjd med de jag fått med mig från skolan.  Vi var på en föreläsning med Joakim Leonardsson i måndags, en helt suverän föreläsare, intressant och väldigt duktig på att berätta om sitt " tänk" och sina erfarenheter kring att vara pedagog. Som pedagog kan du stjälpa en elev på bara några minuter, men du kan också hjälpa, Att ta steget fullt ut och bli pedagog är nog något många skulle tänka igen innan de söker till utbildningen,,,, passar jag in? vad vill jag ? vilka mål har jag? osv

Jag har även talat med Erika Lövgren som ska vara min handledare i fem veckor, hon lät väldigt trevlig i telefon så jag hoppas att det stämmer. Hon har en åk2 med 15 elever och hon har arbetat mycket med trageton, ett nytt inlärningssätt vid läs- och skrivinlärning som går ut på datorn som verktyg. Jag tycker det låter jätte intressant och jag tror att praktiken blir väldigt givande. Så vi ses på måndag Erika, jag är nog den där vilsna eleven du ser ute på skolgården som inte säkert ens vet om jag är på rätt skola,,,, har ju inte än lärt mig vilka skolor som ligger vars här i kommunen=)

Singstar har hägrat i tv-rummet hela kvällen, vi sjunger och sjunger, till och med göran fattade micken och gav sig ut på solosånger, hejja gubben. Fortsätter du så här så anmäler jag dig till idol nästa år, bara inte Kirshti börjar flörta så;) eller kanske Svartling rent utav.

Jag ska arbeta inatt, men sen blir jag ledig ett tag, tror jag. Som studerande mamma med familj så näms man inte neka extra jobb, jag vill ha varje krona jag arbeta ihop, sen att mitt extra jobb är ett guldställe med suverän personal och en helt fantastisk chef gör det extra lätt att arbeta. Hör ni det personalen på Solrosen korttidsfritids i Piteå och chefen Anna-karin Ökvist,, ni är toppen..

En väldigt nyklippt och söt Jesse kom förbi en snabbis, han skulle hämta några hörlurar till nån liten mojäng han har och lyssnar på. Jag och Göran har rengjort vårt akvarium, fiskarna har gått och fått vitaprick sjukan, så vi medicinerar dem. Ett rent akvarium skadar inte heller// nu ska jag rå om familjen...

just ja, jag har ju glömt något

Jag vill dissa känslan av att inte duga, jag har haft den själv i många år, men jag är desto lyckligare sen jag beslutade för att slänga bort den tanken och istället tänka att jag är bra och jag duger som jag är.
Dagens hissning går till Hugos lilla grodparaply, utan det hade jag varit genomvåt inför träffen med skolverket. Tack för lånet Hugo.

image95image96


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker att du är fantastiskt duktig på att skriva, ville bara säga det, kram.

2007-09-27 @ 13:44:29
Postat av: jag själv

åh vilken jätte fin kommentar, tack Jenny

2007-09-27 @ 18:02:37
Postat av: erica lövgren

Välkommen till klassen Linda. Det kändes bra idag med dig - jag tror att det kommer att bli toppen! :)

2007-10-01 @ 18:29:38
URL: http://klassiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0