Tisdag 11 september

Förutom allt det tragiska och hemska som hänt detta datum, så har det även hänt någe bra, Elias fyller år och vi skickar honom en stor grattis kram, vi skickar även en bamse kram till Ivar som fyller 5 år idag....hipp hipp hurra

Denna dag är en sådan dag, då det känns så härimage82

Jag känner mig nedstämd, tom & ledsen. Vet att man då och då ska ha sådana dagar för att sen uppskatta andra dagar. Det finns så mycket som jag borde ta tag i och göra, men jag får det inte att bli av. Det känns också som att jag är en avvarande mamma som sitter i djupa tankar och funderingar, istället för att se mina barn. Hugo hade en fundering idag, om han skulle dö när han började tappa tänder, förklarade för honom att då skulle ju Robbin ha dött flera gånger för han har ju tappat tänder kors och tvärs,,,,,, då sa Hugo - men Ragnar dog ju!
Jo, han har alldeles rätt, min farfar dog och han hade ju inga tänder kvar, försökte förklara om hur man blir äldre osv..... Men han blev less och undrade om " fjärinar" (fjärilar) brukar äta? Bra fråga

Har idag beställt en bok till min lillasyrra som snart ska fylla år, hon ska få den som en tankeställare om tonåren, och hon får den utöver den andra presenten som jag inte skvallrar om här. Passade också på att beställa Satans verserna av Ronny Eriksson, tror att Göran skulle uppskatta den boken. Robin har roat sig med badhuset ikväll och Hugo har dammsugit, undrar vars han fick sina städ-gener från??

Jag har idag anmält mig, något sent till en extra kurs, den är bara på 7,5 poäng och den handlar om barn med funktionshinder, man läser 1a delen nu och sen 7.5 poäng till på våren... Jag brinner för just dessa barn och vill läsa och lära mig allt jag bara kan. Hittade några fler kurser som jag ska söka till våren och jag tror det blir en himla trevlig termin.

Nu ska jag inta sängen och se om Dalai Lama kan få mig på positivare tankar... Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0