UTMANING!

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så dom vet att dom har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Har precis fått min dödsdom underskriven, ska försöka skriva om åtta fakta/vanor om mig själv som folk dessutom ska läsa,,,,, fnurp. Det är Cissi som har gett mig utmaningen, och jag vill inte verka vek,,,, hick. Nå då sätter jag väl i gång då: flämt.....

1. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet, för jag har vart med om det själv. Jag träffade Göran på Coop parkeringen och föll bara pladask, när vi sedan satt i hans bil och hans arm/hud nuddade min, då gick det stötar genom hela kroppen och mitt hjärta fylldes av bubblande sockerdricka. Efter första kvällen så visste jag, detta är kärlek.

2. Jag har en förkärlek till mina prydnader och saker, bla tavlor, lampor, vaser, krukor, fotoramar... Dessa flyttar jag omkring på och har mani på att allt ska matcha, färger, storlekar, former,,,,, flyttar och möblerar om ofta och ger mig inte förens jag är nöjd. Blir det ett nytt inköp så måste allt flyttas om igen. Det måste stå som jag ställt det och jag märker genast om barnen vart där och flyttat om något. Har också pippi på att det måste vara speciella grejor och är en absolut fanatiker på vissa märken.

3. Jag är inte så mycket för pålägg på smörgås, skinka äter jag bara om det är på varma smörgåsar, kaviar på hårtbröd och då utan smör, ost äter jag på mjuka smörgåsar, grönsaker blää, eller det går ner om det är en räkmacka med diverse sås och sånt, annars fastnar salladen bara i halsen. Men däremot tycker jag det är jätte gott med krydda eller senap på limpmackor, en grej som många verkar äcklas åt. Nu har jag även prövat leverpastej och det funkar si så där, får jag gömma den under ett lager med inlagd gurka så går det rätt bra.

4. Alla är vi rädda för något, jag är inte alls rädd för spindlar och småkryp, inte heller för tjuvar och sånt man borde vara rädd för. Men jag är livrädd för clowner, det är det värsta jag vet, de är äckliga och lömska och man har ingen aning om vad som finns där bakom masken,,,,,, bläää för clowner alltså. Tog mig i kragen i våras och gick med Hugo på cirkus och jag vågade se på clownerna nästan hela tiden, kom de för nära så blundade jag.

5. Jag har inte speciellt många vänner, menar då nära vänner. Tappade nästan alla vid separationen från mina barns pappa. Men jag måste säga att jag är däremot tacksam för de som stannat kvar och de nya som jag lärt känna på senare år. De vänner som jag tappade saknade jag till en början, men nu har jag insett att vänner behöver jag inte alls ha många av, det räcker gott med de jag har nu, för det är vänner i vått och tort och finns alltid där för mig, på samma sätt som jag finns för dem. Svek, missunnsamhet, avundsjuka, förtal .... jag är väldigt lycklig över att slippa sånt och jag älskar de vänner jag har. Efter många svek så har jag blivit reserverad och har nu mer betydligt svårare för att ta kontakt med människor, jag väntar hellre på att de ska ta första steget. Men sen är jag inte alls sen på att haka på, jag är väldigt social och kan prata om vad som helst med nästan vem som helst. Jag är en sån som du kan anförtro dig åt och jag tycker om att lyssna om du är ledsen, arg eller kär, jag har alltid tid för mina vänner och det bästa som finns är att få hjälpa till, det är inte alltid man kan hjälpa, men en bra vän kan man alltid vara.

6. När jag var yngre så ville jag inte alls vara som alla andra, varför skulle jag ha klockan på min vänstra handled? varför skulle jag äta med gaffeln i vänster hand? Alla dessa saker har idag resulterat i att jag måste ha klockan på höger hand, vilket är väldigt opraktiskt och dumt, men en vana är en vana. Sen det där med besticken,,, fy, det ser grymt ut när jag äter, kan inte skära utan sliter låss bitarna med kniven i höger hand, så mitt bordsskick är uselt. Röka har jag aldrig prövat på, där för att mina vänner började med  det, så varför jag?? vilket jag däremot är tacksam över idag. Jag har en massa såna där fula och dumma saker för mig från det att jag var tonåring också, kan inte ha en fot utanför sängens kant, har fått för mig att det kommer någon och biter mig i foten. Kan ej gå ner i källaren efter tio på kvällen. Sitter gärna med båda benen uppe på stolen när jag äter, har dem liksom i kors tills något av benen domnar. Måste peta mig i öronen flera gånger per dag med såna där örontops, får abstinensbesvär annars. Är väldigt rädd om mitt högra lillfinger så det pekar ut från handen så fort något närmar sig den, ex om Göran vill hålla mig i handen.

7. Jag har nästan alltid fem stenar i behån( många undrar hur de stannar där, jo, de ligger mellan ,,,,, och bygeln på bh:n, ett fast och säkert ställe), alla är magiska och bra för olika saker. Jag tror blint på magi och på mina stenar. Jag är också säker på att jag är magisk och att jag har flera magiska gåvor, har bara inte riktigt än lärt mig tyda alla. Men jag kan ofta se auror, läsa av människor, veta i förväg vad som händer(tyvärr ej tentor), sanndrömmer, stämmer blod( allt utom mitt eget), jag tycker magi är intressant och läser mer än gärna om häxkonster och annat som får mig uppslukad av intresse. Stenarna jag bär på mig är en citrin, bergskristall, rubin, rosenkvarts och den sista kan variera beroende på humör och vad jag ska göra, men opal/onyx/ tigeröga funkar himla bra. Jag tror på indianväsen och skulle vilja lära mig mer om deras tro och tradition kring andar och naturen. Jag är däremot inta alls imponerad av trollkonster som man ser på show, och Joe labero, släng dig i väggen:)

8. Nu läser jag sista terminen på Luleå tekniska universitet och mitt mål är väldigt nära. Jag har snart min lärar examen i handen och kan ge mig ut bland alla andra arbetslösa lärare/pedagoger. Men denna dröm är ingen dröm jag haft i några år, den fanns där redan på lekstuge tiden, då möblerade jag om lekstugan till klassrum, suddade ut gamla skolböcker, tvingade min bror och hans kompisar att gå i min skola, till hjälpfröken hade jag min allra bästa vän Jeanette, hon fick hålla till bakom ett draperi med de omöjliga eleverna, dvs min bror. Själv gjorde jag scheman, hade högläsning och använde mig av min mammas gamla planeringskalendrar. Att vara pedagog med fyra elever var inte lätt och många nya scheman fick göras, även planeringen fick göras om mest hela tiden, men oj så skoj jag hade det. Tror inte mina elever och den stackars hjälpfröken njöt av det hela lika mycket som jag. Nu idag kanske man borde ringa upp dem och höra om de fick men för livet eller vad som hände med deras liv, Urban vet jag bor i Älvsbyn med Lena och har två barn, Jonny bor i Piteå och jag tror han är singel, David bor i Påle än och han ser sitt gamla klassrum på gården varje dag och minns, Jenny bor nog i Umeå och henne vet jag just inget om. Hjälpfröken har utbildat sig inom foto och bor på Stora Hisingen i stockholm, eller på väg in på Söder med sin kille, har ej uppdaterat mig på sistone.

Nå detta var de åtta sakerna jag kunde komma på i mitt nerväsa tillstånd, mitt nästa problem är att jag inte känner fyra bloggare,,,, att sprida detta vidare till, hur gör jag då????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0