Jag som mamma, bonus mamma & fru.

En liten tanke, jag har nu vart mamma i över tolv år, jag har vart bonus mamma sedan sommaren 2005 och fru sedan 2006. Mitt liv består av matlagning, skjuss, plockning av kläder, leksaker och annat som slängs kring golvet. Jag handlar ca 4 gånger i veckan, mest mjölk, räknade ut att vi dricker mjölk för ca 1000:- i månaden, inta illa, vi är alltså storkonsumenter vilket borde glädja Norrmejerier. Vi har innebandyträningar, matcher och möten minst 4 av dessa varannan vecka, vanliga föräldramöten, utvecklingssamtal och BUP besök, läkarbesök ett par gånger per månad. Jag har räknat ut att det tvättas ca 4-5 ggr per vecka i tvättmaskinen varannan vecka, vi dammsuger ca 2ggr per vecka, rengör toastolen 3-5 ggr per vecka, dammtorkar varje fredag

och ändå har vi alltid damm överallt.

Mitt liv är ganska hektsikt, men jag ska inte klaga, skulle för alla pengar i världen inte kunna tänka mig att byta ut min situation mot någon annans. Jag tycker så mycket om min man, mina barn & bonusbarn.....ni bildar tillsammans en helt underbar familj.

visst är jag arg och trött, ganska ofta faktiskt, jag tycker det är trist när vi bråkar, jag tycker inte om att behöva höja rösten, vi tävlar om vem som ska få välja vad som ska ses på Tv(en tävling jag ofta förlorar i,,,,, men vad gör väl detta: jag har en familj, jag har ett otroligt rikt liv, ingen dag den andre lik- heter det väl?

Om du läser detta, du som känner dig less på allt, tänk istället på allt du verkligen har  -lär dig uppskatta alla dessa små pytte detaljer så ska du se att det är betydligt trevligare att tänka positivt, man blir liksom gladare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0