Aldrig en tråkig minut!

Åretssista dag tillbringade jag på Solrosen, där myste vi, såg på tv och åt oxfile & gratäng. Hemkomsten blev desto mer intensiv, Jonas längtade efter tolvslaget och gick från fönster till fönster för att sedan kristisera alla andra som tjuvstartat raketskjutningen. Göran svor över tv:s alla dåliga program och vi mindes tillbaka på den gamla goda tiden då det var bra underhållning en högtid som denna. Vi åt lite mögelost på kex och skålade med pepsimax, jag skulle ju arbeta från morgonen och Göran ville vara körklar, Jens var ute på egen turne och kanske kunde behöva lite extra koll och hämtning. När klockan äntligen började närma sig 12 klädde vi på oss och tog med några raketer och gick ut. Ungdomarna som hyrde folkets hus hade också kommit ut för att skicka upp sina raketer i skyn. När Jonte började tända de efterlängtade raketerna började ungdomarna ropa och ifrågasätta om det var allt vi hade att komma med,,,, jag såg i ögonvrån hur det lyste till i makens ögon och vips så sprang han in och och kom lika snabbt ut igen, men denna gång med alla rakater och smällare. Han riggade och trixade och det small, högt, lågt, snett, sprutande och rast,,men small gjorde det! Hasse och jag fotade...Det blev nästan en tävling mellan Göran & ungdomarna, men han fick ganska snart ge med sig, vi hade ett paket för 200:- och de för säkert tusentals kronor.
Men man kan lugnt säga att ingen på Föreningsvägen 16 kommer att glömma denna kväll, inte ens vättarna på loftet.
En vacker himmel att skåda och ett nytt år med mina nära & kära, kan det bli bättre?

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0