Lite om varje!

Lördagen blev en dag fylld med  många händelser, föutom all tung snö som föll och bildade slask över både vägar och tomter. Göran har skottat snö i 40 minuter och just nu är han i ett pust å frust il, han svettas och är allmänt knäckt. Innebandy dominerar hans dag, både div 2 & 4 har matcher, jag ska nog däremot stanna hemma och försöka städa upp här lite. Men nu tillbaka till gårdagen:

Vi skulle ha tjejkusin träff hos Cissi på Furulund, allt var planerat in i minsta detalj, inhandling, för,varm-å efterrätt. Talade med Cissi, som då var hos Per i Påle, hon skulle börja ge sig iväg och plocka upp de två kusinerna som anlände med buss från Umeå. Men det blev inte riktigt så.... Cissi gjorde ett par rejäla sladdar på E4, hamnade på fel sida av vägen, fick tillbaka bilen på sin körbana och det hela slutade med en volt och ner i diket. Lilla stumpan klarade sig tack och lov, men fick åka in på lasarettet för observation över natten. Jag vet av egna erfarenheter att hon kommer att vara öm och mör i kroppen, och jag vet att man har många tankar om vad som hade kunnat hända. Skickar en kramhälsning till dig Cissi!

Mina andra kuisner åkte och plockade upp resenärerna, varav den ena är höggravid och har den mest underbara lilla stenhårda mage jag sett. En riktigt perfekt liten bula till mage. Träffen blev fylttad till Bergsviken hos Therese och Micke, ( deras hus vore något för oss, sju sovrum, tv-rum och kök)...
Förrätten var god, hetaräkor, något jag aldrig ätit förr. Varmrätten bestod av Tjälknöl som Cissi tilllagat och som också fick testa luftfärden efter E4, potatisen hade Vickan full koll på och den mums, saknar ord. Bakpotatis som hon gjorde klar i mikron, skar på hälften, gröpte ut och blandade de urgröpta med creme bonjour vitlök och västerbottensriv ost. Sen åkte den smeten tillbaka i sitt potatisskal och allt gratinerades i ugen till de fick en fin färg. Efterrätten var cremebryle, vilket jag heller aldrig har ätit var också gott,,, Vickan såg ut som en riktig arbetskarl när hon stod i köket med brännare i handen och värmed brylen..

Vi pratade och pratade, förlossningar, minnen, Herreys, syskon, arbete, flyttar, porslin, mat, film, såg dans på webben, tror vi pratar än!
Mycket fick jag veta om mina kära kusiner, saker som man kanske egentligen borde veta , men som bland annat jag inte vetat om. Nu känns det som att vi fick en bra start och att vi kanske gör detta till någon form av tradition, hur ofta traditionen blir av vet vi inte, för både Sarah, Emelie och Linnea ska bosätta sig i Stockholmstrakten.  Men vi har mail och telefon, så kontakt med varandra kan vi ändå ha!

image255

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

har du haft snö? :S

2008-01-20 @ 11:58:40
URL: http://FLORENNZ.blogg.se
Postat av: Cissi

Låter som att ni hade en trevlig kväll trots att jag uteblev... hade gärna varit med, nästa gång kanske?!! Jag är iaf hemma nu. Väl genomgången från topp till tå. Lite öm, ett sprucket revben men annars i god fysik.. hmmm.... ? Kram!

2008-01-20 @ 15:14:35
URL: http://csomicissi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0