Oliver 1år och mina söner + alla andra som heter Karl, grattis

Hipp hipp hurra för en himla go och snabb liten kille som fyller 1 år idag, vi önskar dig en fin födelsedag,,, grattis lilla gubben önskar familjen Bäcklin.

image256                                      image257

Det var ett bra tag sedan jag hade lust och ork att skriva, men ska göra en snabb resumè av veckan som just har passerat:

Måndag, alla sex i familjen är samlade vid middagsbordet, innebandyträning för Göran, Jonas & Robin. Jens får hjälp med sin dator av Isse. Jag och Hugo njuter hemma ensamma.

Tisdag, hemma ensam på morgonen med fyra grabbar varav två inte alls vill vakna, nämner inga namn. Är hemma ensam på dagen och njuter av ensamheten. Snabb middag i spridda skurar, innebandyträning för Jens & Göran. Jonas & Robin är på badet. Pojkarna gör läxa, Jonas är helt suverän på engelskan idag, härligt grabben!

Onsdag, Robin kommer hem med en min som säger -hjälp jag dör. Tvingade honom att börja med läxa, men lönlöst, stryker honom över kinden och frågar hur det står till? han är het, feber 39.6. Robin somnar. Jonas och Göran är på skolan för möte med lärare och spec, de kommer hem nöjda. Robin har två timmar senare och med alvedon i kroppen 40.7, fortsätter att sova. Jonas blir sjuk, först skärsår, sen benvärk, feber, ont i magen, fryser önskar sig sjuk, de onda delarna förflyttar sig, feber 36,7. Jens sitter fast vid sin dator nere. Göran pustar ut framför tv:n.

Torsdag, min första skoldag på nya kursen. Göran hemma med Robin. Skjussar Jonte till skolan, han har ont i revbenen, sen i magen, kommer hem efter ett tag lyckträff 37.5, början till feber. Lilla gullgubben som vill och önskar få vara sjuk, han är inte som vi andra där. Robin något piggare, ser film med Jonte(som myser). Jens & Göran har träning. Jonas vill på badet, men är man sjuk och hemma får man inte bada heller. Min dag på skolan var himla trevlig och lärorik, det blir en bra kurs det där, helt säker. SNÖ KAOS!!!! Det tog ca 2 timmar hem med bil från Luleå. Från skolansparkering ut på E4 =55 min,,,jag morrade högt över alla som fegade och fastnade i karmar. Långtradare och traktorar,,,alla satt fast.

Fredag, Göran hemma med sjuka barn, Jens, jag och Hugo är på skola kontra dagis. Kom hem sent middag på bordet Taco. Myskväll hemma, ska se film, men somnar!
Grabbarna äter chips och ser film, leker med lego och pratar om hur barn blir till(råkade tjuvlyssna,,måste sen lära de på riktigt,,, (på det sätt jag fick höra kan de definitivt inte bli barn, där kan man bara pinka) Jens är med små damer, friar och mår bra.

Lördag; lite sovmorgon, jag Göran och Hugo åker och uppvaktar Max som fyllt två. Ellen och Hugo leker, spelar och de njuter av varandras sällskap. Max leker med sina älskade cars, från filmen Diseny gjort. Kikade in på deras nybyggda toa och wow, VAD FRÄSCH OCH NYTT, snygga färger och stilfull inredning, sinne för detaljer och pricken på i:et var de badande barnen från Sia. Vi äter skrovmål och fikar, sen åker vi hemmåt. Grabbarna piggare, leker och ser film. De äter varsin kebabrulle. Jens hemma med kompis hela kvällen.

Söndag. Jens åker till Jokkmokk för match, de vann stort. Grabbarna städer sina rum och leker bra. Jag och Göran städar också,,,lite iaf. God middag och myskväll framför tv:n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0